Avatar billede casperaaa Nybegynder
18. april 2006 - 16:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan indsætter jeg data fra ASP doc.?

Hej,

Hvordan får jeg hentet oplysninger fra en eksisterende db, hvor der f.eks. står "Navn" "Adresse" "Tlf" ud i nogle input felter, hvor man så derfter kan rette sine data, og trykke "Gem" Og informationer de så opdateres/gemmes i databasen?

Håber meget, der er nogle der kan hjælpe mig med dette!!
Avatar billede overchord Nybegynder
18. april 2006 - 17:17 #1
Er det web-baseret? Det lyder umiddelbart som et spoergsmaal der vil have bedre chance for at faa et svar i ASP kategorien.
Rent baggrundmaessigt i Access skal du bruge en opdaterings-foerspoergsel for at rette eksisterende oplysninger. SQL-syntaksen er f.eks  "UPDATE Tabel SET Navn = nytnavn, Adresse = nyadresse, Tlf = nytlf WHERE brugerid = id;"
Du bliver noed til at have en variabel som du kan identifice netop den post du skal opdatere, som f.eks brugerId i det eksempel jeg gav.
Avatar billede casperaaa Nybegynder
18. april 2006 - 18:29 #2
jj
Avatar billede casperaaa Nybegynder
18. april 2006 - 18:29 #3
l