Avatar billede zombietown Nybegynder
18. april 2006 - 15:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Musens delta x og y

Hej hej

Jeg er ved at lave et lille 3d fullscreen spil i java, og har nu brug for at få håndteret musen.

Jeg skal for det første have fjernet musens cursor. Jeg har søgt her på eksperten.dk, og fundet et par eksempler hvor man danner en ny cursor ud fra et transparent billede. Er der ikke en smartere måde, hvor man bare kan slå den fra ??

Jeg skal også bruge musens delt x og y. Altså dens bevægelse i x og y retningerne. Ikke at forveksle med cursorens position.

- Rasmus
Avatar billede rolchau Nybegynder
18. april 2006 - 16:56 #1
Der er hvis ikke nogen anden måde at slå mouse cursor fra end at gøre som du allerede selv er inde på:
Toolkit.getDefaultToolkit().createCustomCursor(Toolkit.getDefaultToolkit().getImage(""),new Point(0, 0), "");

Med hensyn til musens delta x og y, så hvis jeg da har forstået hvad du mener med delta x og y, findes der hvis heller ingen måde at finde den uden at være lidt kreativ med Robot klassen. Du kan, hver gang musen bevæges, gemme musens posision og så bruge robotten til at centrere musen på midten af skærmen og udfra den gamle værdi så beregne dx og dy.
Avatar billede zombietown Nybegynder
19. april 2006 - 08:56 #2
Tja, jeg havde selv overvejet den løsning. Havde bare håbet på at der var en mulighed for at få delta x og y lidt mere direkte.

Tak for hjælpen.

Hvis du smider et svar, så får du nogen point.

- Rasmus
Avatar billede rolchau Nybegynder
19. april 2006 - 10:51 #3
Her er et eksempel på robot metoden:
http://www.brackeen.com/javagamebook/

Chapter 3 her en InputManager klasse der tager brug af det.

Der er også jinput, som hvis også giver dig mulighed for det:
https://jinput.dev.java.net/