Avatar billede hermandsen Juniormester
17. april 2006 - 22:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hente alt indhold fra en XML-node

Hej Eksperter

Jeg sidder med en XML-fil som jeg selv har sammensat, hvor nogle af node'sne indeholder HTML-kode.

Vha. XSLT og PHP henter jeg de rigtige data ud, men HTML-koden forsvinder når jeg bruger value-of.

Hvis jeg f.eks. har noget XML som følger:
<foo>
<bar>Ostemad <a href="http://www.google.com/">smager</a> af <strong>ost</strong></bar>
</foo>

og i XSLT bruger <value-of select="foo/bar" />, så får jeg:
"Ostemad smager af ost" uden HTML!

Hvordan får jeg HTML'en med ud, uden at skulle omskrive XML-filen?

//hermandsen
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2006 - 23:37 #1
En god gammel kending :-)

Hvis du selv er herre over HTML'en og ved den er "well-formed" (altså XML) og ikke indeholder "onde" script-tags kan du i stedet for value-of benytte copy-of, altså:

  <xsl:copy-of select="foo/bar" />

/CS
Avatar billede hermandsen Juniormester
18. april 2006 - 07:40 #2
Super!
Hvorfor har jeg ikke kunne finde den nogle steder!?

Tak! :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
18. april 2006 - 07:56 #3
Arh, der var jeg vist alligevel for hurtig, for jeg skal kun bruge indholdet af elementet, med copy-of får jeg også elementets navn med.

I ovenstående eksempel får jeg <bar>Ostemad <a href="http://www.google.com">smager</a> ...</bar>

Hvordan undgår jeg bar-tagget?
Avatar billede spaceus Nybegynder
18. april 2006 - 08:22 #4
kan du ikke skifte dine indre < og > med henholdsvis &lt; og &gt;
Avatar billede hermandsen Juniormester
18. april 2006 - 08:48 #5
XML'en bliver desværre genereret af et system hvor jeg ikke har adgang til koden.
Jeg er kommet i tankte om at jeg måske kunne bruge substring-before og substring-after, men ved ikke om det er så holdbar en løsning...
Vil da håbe det kan gøres bedre (?)
Avatar billede hermandsen Juniormester
18. april 2006 - 09:00 #6
Hvis man bruger <xsl:copy-of select="foo/bar/node()" /> så virker det! Jubii!! :)
Avatar billede spaceus Nybegynder
18. april 2006 - 22:42 #7
dough ja self ;D