Avatar billede jafar20 Nybegynder
17. april 2006 - 21:25 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver man popup på sin hjemmeside

jeg kunne got tænke mig at lave et pupup på min hjemmeside er der nogle der ved hvordan man gør??
Avatar billede never_mind Nybegynder
17. april 2006 - 21:31 #1
kunne du godt tænke dig det ? :O det er da et irritations moment af dimensioner, så hvorfor gå i den retning ?
Avatar billede miss-g Seniormester
17. april 2006 - 21:38 #2
Det kommer da an på om vi taler reklamer eller et vindue der åbner når man trykker på et link. Sidstnævnte er da ikke irriterende... *S*
Avatar billede miss-g Seniormester
17. april 2006 - 21:40 #3
Du kan læse lidt her og se kode eksempler:
http://www.html.dk/artikler/00004/

Eller du kan bruge denne der laver koden for dig:
http://www.a1ien51.8k.com/scripts/popupwingenV2.htm
Avatar billede jafar20 Nybegynder
17. april 2006 - 23:09 #4
http://www.a1ien51.8k.com/scripts/popupwingenV2.htm virker som det jeg skal bruge men hvordan bruger jeg den når jeg bruger publisher.? jeg kan se den laver en slags kode men hvor skal jeg plasere denne kode.?
Avatar billede miss-g Seniormester
17. april 2006 - 23:26 #5
Selve scriptet skal i <head> </head> sektionen under TITLE, metatags osv.

<script>
  function PopUp(){
    var ScreenWidth=window.screen.width;
    var ScreenHeight=window.screen.height;
    var movefromedge=0;
    placementx=(ScreenWidth/2)-((400)/2);
    placementy=(ScreenHeight/2)-((300+50)/2);
    var PopUpUrl="http://www.A1ien51.8k.com"
    WinPop=window.open(PopUpUrl,"","width=400,height=300,toolbar=1,location=1,directories=1,status=1,scrollbars=1,menubar=1,resizable=1,left="+placementx+",top="+placementy+",screenX="+placementx+",screenY="+placementy+",");
  }
  </script>

----------------------------------------

Ang. funktionen pop-up - der har du 2 muligheder. Enten at sætte det ind som et link
  <a href="java script:PopUp()">Type One</a>

Eller på et element f.eks. en submitknap
onclick="PopUp()">Type Two

---------------------------------------
Sidste funktion skal være i html delen under <body>
Avatar billede jafar20 Nybegynder
17. april 2006 - 23:34 #6
jeg er ikke så god til det der html kan man ikke få det ind via publisher..?
Avatar billede jafar20 Nybegynder
17. april 2006 - 23:37 #7
jeg har nemlig et problem med mine billeder på hjemmesiden folk syntes de er for små så skulle de gerne popup når de trykker på dem.!
Avatar billede jafar20 Nybegynder
17. april 2006 - 23:38 #8
jeg skal nok acceptere men vil meget gerne have lidt hjælp hvis det er muligt
Avatar billede jafar20 Nybegynder
17. april 2006 - 23:45 #9
jeg har prøvet på at sette den ind under html kode: den siger:

Dette HTML-kodefraktment indholder HTML-koden <html> denne kode passer ikke til kode fraktmentet og bør ikke indkluderes vil du rediger frakmentet?
Avatar billede miss-g Seniormester
17. april 2006 - 23:58 #10
Jeg ved ikke hvorfor den brokker sig.

ang den øverste kode, der bør der stå: <script type="text/javascript"> i starten af scriptet og ikke kun <script>

Se om den så stadig brokker sig.
Avatar billede miss-g Seniormester
18. april 2006 - 00:05 #11
Nu er publisher heller ikke det bedste program at lave hjemmesider I....

Men ellers hvis du har et link til siden, så er det måske nemmere at hjælpe med at indsætte koden *S*
Avatar billede jafar20 Nybegynder
18. april 2006 - 00:06 #12
fint jeg leger lidt med det..! mange tak for hjælpen
Avatar billede jafar20 Nybegynder
18. april 2006 - 00:07 #13
hvorfor sker der ikke noget når jeg trykkr accepter..?
Avatar billede jafar20 Nybegynder
18. april 2006 - 00:08 #14
d
Avatar billede miss-g Seniormester
18. april 2006 - 00:08 #15
Fordi du skal markere mit navn først i den hvide lille boks ;-)
Avatar billede miss-g Seniormester
18. april 2006 - 00:08 #16
Takker *S*