Avatar billede amx Nybegynder
17. april 2006 - 20:48 Der er 25 kommentarer og
3 løsninger

Harddisk optager

Jeg står og skal til at købe en hardisk optager til mit tv. er der nogen der kender noget til en evt. test af sådanne eller er der nogen der kan andbefale en specielt?

den skal gerne kunne afspille dvd og have hardisk, så man kan optage fra tv'et.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
17. april 2006 - 20:54 #1
Jeg vil anbefale dig at kigge på http://recordere.dk
og se i forummet, der er links til mange anmeldelser.
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7545&PN=1
Her et link til et sammenlignings skema af diverse hdd recordere.

Jeg kan så selv anbefale en thomson dht 8550e som jeg er meget glad for selv :)
Den kan købes på http://netget.dk
Avatar billede pinball Nybegynder
17. april 2006 - 20:59 #2
prisniveau?
Avatar billede pinball Nybegynder
17. april 2006 - 21:12 #3
hvor stor harddisk ønskes?

har dit tv hdmi?
Avatar billede amx Nybegynder
17. april 2006 - 21:16 #4
harddisk størrelse er ikke det der spiller mest ind for købet.
prisniveau? ja så billigt så muligt. og faktisk helst med kodefri dvd
Avatar billede pinball Nybegynder
17. april 2006 - 21:20 #5
ok har dit tv en hdmi udgang?
Avatar billede pinball Nybegynder
17. april 2006 - 21:21 #6
er det en fladskærm eller crt?
Avatar billede pinball Nybegynder
17. april 2006 - 21:21 #7
evt tv model
Avatar billede webmasterdk Praktikant
17. april 2006 - 21:21 #8
AMX > Du lyder ikke til at være vanvittig sikker på hvad det er du søger..
Hvis jeg var dig ville jeg prøve at kigge på sammenlignings skemaet.
Udfra det, så danne mig et billede af hvad mine behov var.
så lave en liste på 4-5 modeller der har de features.
Granske dem nøje, læse diverse anmeldelser og lign.
Og spørge brugere der allerede har dem, hvilke fejl de måtte have.
Avatar billede amx Nybegynder
17. april 2006 - 21:35 #9
Hej Webmasterdk
Nej jeg ved ikke præcis hvad jeg vil have. jeg skal bare have en, og ville undgå at få en jeg slet ikke kunne bruge til noget. Jeg skal have en med kodefri dvd afspiller og hardisk optager. 20 gb er nok.

jeg har ingen ide om hvad jeg skal starte med et kigge på. de har dog en eltax i føtex til 1999 kr.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
17. april 2006 - 21:40 #10
Men hvad skal du bruge den til?
Bare til at optage lejlighedsvis på?
i så fald vil du få rigeligt ud af den eltax du selv har kigget på.
Ellers kan du få en KiSS DP-1504 for under 1.500
http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=97012
Dog er kiss ofte udskældt på grund af ustabilitet..
Avatar billede pinball Nybegynder
17. april 2006 - 21:50 #11
jeg ville vælge den her:

DVD optager/Harddisk 80GB
http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=142702
Avatar billede webmasterdk Praktikant
17. april 2006 - 21:52 #12
fearless > Fordi at?
Avatar billede amx Nybegynder
17. april 2006 - 22:00 #13
fearless, den virker meget fornuftig. (er den kodefri?)

webmasterdk,  jeg syntes måske ikke at jeg vil have en kiss. jeg har hørt lidt generelle dårlige ting om dem. dog kan de vist gøres kodefri.
Avatar billede pinball Nybegynder
17. april 2006 - 22:29 #14
Kommentar: webmasterdk
17/04-2006 21:52:42 fearless > Fordi at?

gode bedømmelser inde på edbpriser og en god anmeldelse:
http://accelenation.com/?ac.id.254.1

man kan typisk mod et beskedent beløb på 200-300 kr få gjort den kodefri. spørg de forskellige forhandlere.
Avatar billede pinball Nybegynder
17. april 2006 - 22:31 #15
det er dog en 120GB anmeldelse jeg har linket til, men forskellen skulle ikke være stor
Avatar billede amx Nybegynder
17. april 2006 - 22:35 #16
det virker ret fornuftigt.  hvor kan man få dem gjort kodefri?
Avatar billede pinball Nybegynder
17. april 2006 - 22:38 #17
hos forhandleren som sælger den. forhandlerne på edbpriser.dk

send mail/ring til de forskellige forhandlere og spørg om den kan leveres kodefri.

de plejer at ha en slags remote til at gøre dem kodefri
Avatar billede webmasterdk Praktikant
17. april 2006 - 22:41 #18
Avatar billede webmasterdk Praktikant
17. april 2006 - 22:42 #19
en forhandler tager enten et par 100kr for det, eller siger det bryder garantien ;)
Avatar billede pinball Nybegynder
17. april 2006 - 22:46 #20
Kommentar: webmasterdk
17/04-2006 22:41:20 AMX > Her er hvordan du unlocker HR720'eren...
http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?dvdplayer=hr720&hits=50&Search=Search#22865

ik for noget, men er det overhovedet lovligt?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
17. april 2006 - 22:47 #21
Kommer an på hvad forhandleren siger til det...
Det er lige så lovligt som hvis han gør det..
Avatar billede pinball Nybegynder
17. april 2006 - 22:50 #22
"dvd hack" lyder bare lidt på kant med loven.. men helt klart en fordel og besparelse for amx hvis det virker/er lovligt :)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
17. april 2006 - 22:54 #23
en "hack" er ikke ulovlig ;)
Taget fra define:hack på google, "To modify a program, often in an unauthorized manner, by changing the code itself."
Sådan har jeg også forstået brugen af ordet i længere tid ;)
Avatar billede amx Nybegynder
17. april 2006 - 22:59 #24
Drenge! mange tak for hjælpen. det er helt perfekt!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
17. april 2006 - 23:04 #25
Så lidt, takker for points ;)
Avatar billede uffesteenberg Novice
17. april 2006 - 23:14 #26
ELtax'en er måske lige skrabet nok (ud fra ytringer på recordere.dk)

Er selv super glad for min LG RH 7500.. med 80 gb harddisk (kan udskiftes med større , hvis det bliver nødvendigt).. afspiller også divx (meget brugt format på nettet, separate undertekster klarer den også)... relativt støjsvag og de aller nyeste updates (firmware) kan hentes på nettet (recordere.dk f.eks). Gøres region-/kode-fri med et par tryk på fjernbetjeningen (HAR selv gjort det og checket.. den spiller DVD'er fra både USA og Mongoliet!). Afspiller og optager naturligvis både plus- og minus-DVD'er... kort sagt et et godt køb!! Du kan redigere i optagelserne, skære ting bort og meget mere..
.. og så er det ikke engang en original, men en "INO" fra Kvickly, der er en klon... dvs. den er fuldstændig svarende til LG'en (eject-knappen sidder ikke samme sted).. (ofte til salg i Kvickly, Brugsen)

Kostede 2500,- .. den "rigtige" LG er nu nede i 2399,- hos El-Giganten..

Læs mere på www.recordere.dk, hvor der er masser af hjælp at hente... (også mere info om min model i deres LG-forum)
Avatar billede amx Nybegynder
20. april 2006 - 15:10 #27
uffesteenberg, jeg er lige ved at købe denne maskine. men ved du hvor man kan finde info om at gøre den kode fri?
Avatar billede uffesteenberg Novice
20. april 2006 - 19:58 #28
Ja... det kommer lige her:
http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?select=LG+RH-7500

Huskk evt. også at opdatere firmware (firmware + guide kan hentes hos LG her http://nordic.lge.com./sv/index.do)... Har ikke den store betydning, men rettet bl.a. et par småfejl, hvis du spiller downloaded avi-filer med separate undertekster og gør opstarten en lille smule hurtigere..

Læs evt. mere i LG forum hos www.recordere.dk

God fornøjelse..