Avatar billede hejnsvig Nybegynder
17. april 2006 - 18:07 Der er 14 kommentarer

har netværk men kan ikke komme på nettet

Vi har et netværk med 3 computer,
2 er koblet op til router med kabler.
1 er trådløs.
Vi har fint netværk mellem dem alle både med deling af dokumenter og printer, men den der er på trådløs kan ikke komme på nettet.
Avatar billede levithan Nybegynder
17. april 2006 - 18:10 #1
får den trådløse en korrekt ipadresse ? hvilken får den  start > kør > cmd og tryk enter.  skriv ipconfig og tryk enter.

de pcere som kan komme på nettet hvad addresse får de.

har du sikkerhed på det trådløse net? isåfald skal den bærbare konfigureres til at bruge den kode som routeren skal autentikere
Avatar billede hejnsvig Nybegynder
17. april 2006 - 18:17 #2
computer giver det samme, undtager ved ip-adresse
Avatar billede lauris Nybegynder
17. april 2006 - 18:48 #3
Er lige med på en lytter,da jeg lige har etableret et netværk med 2 stationære pc'er m kabel,samt en bærebar m trådløs via en asus WL-500G deluxe router som virker rigtig godt. Alle pc'er kobler fint op til internettet via stofanet kabelmoden (DHCP)
Avatar billede levithan Nybegynder
17. april 2006 - 20:09 #4
undtager ved ip-adresse = uddyb
Avatar billede hejnsvig Nybegynder
17. april 2006 - 21:00 #5
der står ved ip-adresse=192,168,1,100 og 192,168,1,102 ved de 2 der er på nettet og 192,168,1,101 ved den der ikke vil på nettet
Avatar billede levithan Nybegynder
17. april 2006 - 21:03 #6
ip addresse messigt ser der fornuftigt ud.  på den pcer der ikke kan noget prøv følgende.

start > kør > cmd og tryk enter - skriv ping www.eb.dk og tryk enter hvad får du output.
Avatar billede hejnsvig Nybegynder
17. april 2006 - 21:09 #7
den sender 4 pakker og den modtager 4 pakker, ingen går tabt
Avatar billede levithan Nybegynder
17. april 2006 - 21:13 #8
godt så er din pcer på internettet og der er forbindelse til internettet.

åben internet explorer > funktioner > internet indstillinger > forbindelser > lan indstillinger > fjerne alle krydser i boksen (eks automatisk detekter indstillinger)
Avatar billede hejnsvig Nybegynder
17. april 2006 - 21:24 #9
der er ingen krydser - og den virker heller ikke - bruger normal Firefox
Avatar billede levithan Nybegynder
17. april 2006 - 22:08 #10
er det alle dine browsere hvor du ikke kan se hjemmesider?

det med den bærbare er det noget ligepludselig eller har det altid været sådant
Avatar billede hejnsvig Nybegynder
18. april 2006 - 16:01 #11
ja det er med alle browser.

Den har før været på nettet, men så insterleret vi windows mm igen.

PS. det er ikke en bærbar der er på trådløs, med en stationære
Avatar billede hejnsvig Nybegynder
19. april 2006 - 21:30 #12
er der andre der ved hvad jeg kan gøre ved mit problem
Avatar billede levithan Nybegynder
19. april 2006 - 21:32 #13
det er lettere at kigge på hvis man sidder ved pcen
Avatar billede hejnsvig Nybegynder
25. maj 2006 - 22:25 #14
Jeg har fået det til at virke nu, ved ikke rigtig hvordan, min pc'er har væet til rep. og bla. fået nyt grafikkort og bundkort, og der efter instereleter vi windows igen og nu virker det.

levithan: laver du et svar skal du få point, da jeg har fået nogle råd af dig.