Avatar billede mutalisk Nybegynder
17. april 2006 - 14:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Event der "trigger" når teksten i en textbox ændres

Hey!

Nogen der ved hvordan jeg kan få den til at køre en funktion hvergang teksten i en textbox ændre sig?

Har læst lidt her:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpref/html/frlrfsystemwindowsformscontrolclasstextchangedtopic.asp

Men det ser sq ikke ud til at være det som jeg skal bruge...
Det jeg vil gøre er at hvis der f.eks. bliver skrevet "hej", så skal jeg have mulighed for at tjekke if (teksten == hej), dvs. den skal køre funktionen 3 gange for at komme frem til "hej".
Avatar billede hmortensen Nybegynder
17. april 2006 - 14:55 #1
Du kan vel godt bruge TextChanged:
private void tb_TextChanged(object sender, EventArgs e)
{
  if (tb.Text == "hej")
  {
    MinFunktion();
  }
Avatar billede mutalisk Nybegynder
17. april 2006 - 14:59 #2
Du er min helt!

Send svar ;)
Avatar billede mutalisk Nybegynder
17. april 2006 - 15:05 #3
Hmm, den vil sq ikke helt gøre det... Jeg skal bare ændre "tb" til textboxens navn right?
Avatar billede mutalisk Nybegynder
17. april 2006 - 15:10 #4
Argh bare mig der en pade, funger nu.. Kom me svaR :D
Avatar billede hmortensen Nybegynder
17. april 2006 - 15:12 #5
Ja textboxen skal vide hvilken metode der skal køres når eventen trigges :)