Avatar billede plastic.gangsta Nybegynder
17. april 2006 - 13:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ændre streng

Hej

Jeg vil gerne kunne manipulere med en streng

Jeg har 100 movieclips som ligger samlet og alle har et instance navn. Udfra dette navn vil jeg gerne kunne kalde en xml fil

Derfor definerer jeg en variable til at holde styr på hvilken movieclip der er trykket på

on(release){
_global.chosencountry = this
_root.sbContent.load(_global.chosencountry+".xml");
}

udfra _root.sbContent.Load (_global.chosencountry+".xml");

Vil jeg altså gerne loade en xml fil der har samme navn som instance navnet på movieclippet

Problemet er at når jeg definerer _global.chosencountry = this
så får jeg hele stien ud

- Sådan ser det ud når jeg tracer _global.chosencountry
_level0.worldmap.SV.xml

Så mit spg. går på om jeg kan ændre strengen som kommer ud af _global.chosencountry, såldes den fjerner _level0.worldmap. således der kun står SV.xml tilbage ??
Avatar billede supertekst Ekspert
17. april 2006 - 13:33 #1
Skriv en funktion, der søger bagfra i strengen indtil andet. er fundet - fra denne position + 1 uddrag resten af strengen.

Hvilket sprog anvender du?
Avatar billede plastic.gangsta Nybegynder
17. april 2006 - 13:36 #2
er der nogen som kan hjælpe med det - er newbie indenfor actionscript

Bruger AS 2.0 hvis det er det som du spørger om ??
Avatar billede supertekst Ekspert
17. april 2006 - 13:39 #3
AS 2.0 - mener du ASP?
Avatar billede Slater Ekspert
17. april 2006 - 13:40 #4
Han mener nok AS 2.0 - altså ActionScript 2.0, siden det er Flash ;)
Avatar billede supertekst Ekspert
17. april 2006 - 13:41 #5
OK - kender ikke til AS!
Avatar billede Slater Ekspert
17. april 2006 - 13:56 #6
AS er stort set det samme som JavaScript.

Hvis du (plastic.gangsta) er sikker på at den første del af strengen ALTID er "_level0.worldmap.", kan du bare pille det fra med:

variabel = variabel.substr(17);

Hvis den første del skifter, er du nødt til at bruge noget indexOf, som er lidt mere besværligt.
Avatar billede plastic.gangsta Nybegynder
17. april 2006 - 14:01 #7
nej den første del er altid konstant... kan du hjælpe mig med at skrive koden ud, såldes den kommer til at passe

_root.sbContent.Load (_global.chosencountry+".xml");

hvordan bruger jeg så variabel = variabel.substr(17); ?
Avatar billede plastic.gangsta Nybegynder
17. april 2006 - 14:15 #8
kan nemlig ikke få den til at fungere
Avatar billede plastic.gangsta Nybegynder
17. april 2006 - 14:18 #9
nej jeg har sku fået det til at fungere

den hed bare substring

tak for hjælpen , svar så får du point
Avatar billede Slater Ekspert
17. april 2006 - 14:28 #10
substr og substring er to forskellige funktioner. Det burde gerne kunne virke med substr, men hvis du har fundet ud af det, er der jo ingen ko på isen.
Ellers må du lige skrive igen :)