Avatar billede kimgr00 Nybegynder
17. april 2006 - 11:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Værdi af radiobutton i en anden frams

Jeg har et hjemmeside der er opbygget af 4 frams. I en af disse frams åbner jeg et nyt windue, hvor jeg skal hente værdien fra radio knapperne i en frams.

frame hedder "venstre" og radio knapperne ser ud som neden under.
<td align="center"><input name="cvr" type="radio" value="2" onclicks="skiftbruger(2)"></td><td align="center"><input name="cvr" type="radio" value="1"  onclick="skiftbruger(1)"></td><td align="center"><input checked name="cvr" type="radio" value="0"></td>

Jeg har prøvet med følgende i winduet.
document.all.cvr.value=window.frames['hojre'].document.all.taks(cvr).value;}

men det virker ikke. Er der nogle der har en ide?
Avatar billede horsmark Nybegynder
17. april 2006 - 13:31 #1
måske dette ?

document.all.cvr.value = parent.window.frames['hojre'].document.all.taks(cvr).value;}

istedet for document.all så sæt unikke id´er på dine input elementer alá
<input id="cvr" name="cvr" type="radio" value="2" onclick="skiftbruger(2)">

og tilgå elementet således:
document.getElementById('cvr').value

Foriøvrigt hedder det onClick ikke onClicks (med s)
Avatar billede kimgr00 Nybegynder
17. april 2006 - 15:24 #2
Det virker ikke. jeg har ændret til følgende.

document.all.cvr.value=window.frames['hojre'].document.getElementById('cvr1').value;}
og
<td align="center"><input id="cvr1" name="cvr" type="radio" value="2" onclick="skiftbruger(2)"></td><td align="center"><input id="cvr1" name="cvr" type="radio" value="1"  onclick="skiftbruger(1)"></td><td align="center"><input checked id="cvr1" name="cvr" type="radio" value="0"></td>
Avatar billede kimgr00 Nybegynder
17. april 2006 - 15:34 #3
og det virker heller ikke ved
document.all.cvr.value = parent.window.frames['hojre'].document.all.taks(cvr).value;}
Avatar billede horsmark Nybegynder
17. april 2006 - 15:40 #4
...du kan ikke bare hive en værdi ud af radiobuttons.

1. start med at lave et test inputfelt

<input type="text" id="mitTestFelt" value="her">

prøv så om du kan fange dette fra dit popupvindue således:
parent.window.frames['hojre'].document.getElementById('mitTestFelt').value;

Det vil være overkill at gå videre før dette spiller
Avatar billede horsmark Nybegynder
17. april 2006 - 15:40 #5
mitTestFelt-inputfelt skal indsættes i hojre frame :-)
Avatar billede kimgr00 Nybegynder
17. april 2006 - 15:44 #6
Havde lige fået sammen ide. Men kan stadig ikke hente værdien
Avatar billede horsmark Nybegynder
17. april 2006 - 15:48 #7
heller ikke hvis du laver en alert(parent.window.frames['hojre'].document.getElementById('mitTestFelt').value)
Avatar billede horsmark Nybegynder
17. april 2006 - 15:49 #8
btw hvis du har en url er det klart det hurtigste og nemmeste at knuse dit problem :-)
Avatar billede kimgr00 Nybegynder
17. april 2006 - 15:53 #9
Nej. Der er et eller andet der blokerer. Men den kommer ikke med en fejl.
Avatar billede kimgr00 Nybegynder
17. april 2006 - 15:55 #10
Det er desværrer ikke en åben side. Men det kan være jeg bliver nød til at lave en prøveside.
Avatar billede horsmark Nybegynder
17. april 2006 - 15:56 #11
yes gør det så vi kan få det løst :-)
Avatar billede kimgr00 Nybegynder
17. april 2006 - 15:57 #12
Den vil ikke komme med alert boksen, når det står inden i. Men den vil gerne hvis man sætter noget tekst ind.
Avatar billede kimgr00 Nybegynder
17. april 2006 - 16:01 #13
Jeg laver en anden løsning. Og takker for din tid. Hvis du gerne vil have pointene så smid et svar.
Avatar billede horsmark Nybegynder
17. april 2006 - 16:04 #14
allrighty det er nu ellers ikke så svært når man først lige har lavet det én gang...