Avatar billede nielsgron Nybegynder
17. april 2006 - 11:39 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

automatisk indsætning af http i Internet Explorer

Hej

Af en eller ande grund er min browser pludselig holdt op med automatisk at tilføje http:// efter de URLs jeg skriver i adresselinien. Det gør, at hvis jeg fx skriver www.eksperten.dk, så sker der intet, mens hvis jeg skriver http://www.eksperten.dk, så finder den straks siden.

Hvad i alverden kan der være sket og hvordan for jeg rettet det tilbage?

(Jeg kører IE 6.0)
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2006 - 11:43 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2006 - 11:43 #2
ups - glem det. Det gik for stærkt, da det jo ikke er samme problem.
Avatar billede levithan Nybegynder
17. april 2006 - 11:51 #3
prøv at gendanne internet explorer standart. > finktioner > internet indtillinger > advanceret > gendan starndart. > ok hele vejen tilbage og luk browseren ned og start den op igen og se om det virker
Avatar billede hmortensen Nybegynder
17. april 2006 - 11:58 #4
Hvis du ikke vil have alle instillinger tilbage til standard, kan du tjekke registreringsdatabasen.

Fra kør, skriv regedit:
Navigér frem til "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\URL\DefaultPrefix".
Her skal være en standard nøgle med værdien: "http://".
Avatar billede nielsgron Nybegynder
17. april 2006 - 12:07 #5
levithan: Har prøvet det - gjorde ingen forskel.

hmortensen: Den nøgle var der allerede...underligt
Avatar billede vejmand Juniormester
26. april 2006 - 11:51 #6
Fejlen er nu rettet af Microsoft. Hvis ikke du har automatisk update, så kør en Windows update og problemet er løst.
Avatar billede nielsgron Nybegynder
28. maj 2008 - 23:17 #7
Lukker
Avatar billede vejmand Juniormester
29. maj 2008 - 00:24 #8
Velbekomme.  :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. maj 2008 - 20:01 #9
Kommentar: vejmand

nielsgron> Skulle du ikke lige have bedt om et svar?
Avatar billede nielsgron Nybegynder
29. maj 2008 - 22:45 #10
Øhh, til hvem af Jer?

Der var ingen af rådene der løste mit problem. Jeg endte med at skifte til Firefox, da intet hjalp.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. maj 2008 - 13:52 #11
øhh hvorofr ikke skrive det?
Avatar billede nielsgron Nybegynder
30. maj 2008 - 21:09 #12
Tjek dato, det er 2 år siden. Jeg skiftede til firefox, men lod spørgsmålet stå åbent, så der kunne komme flere løsningsforslag. Opdagede så for et par dage siden, at spørgsmålet stadig stod åbent - uden der var kommet flere forslag.

Hvorfor i alverden skulle jeg lukke et spørgsmål, hvor jeg stadig venter på at få svar?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. maj 2008 - 21:38 #13
Du skal netop lukke pga. datoen...
"Opdagede så for et par dage siden, at spørgsmålet stadig stod åbent - uden der var kommet flere forslag"

du får altså email fra eksperten når der er nyr kommentarer/svar i dine spørgsmpål, så den er lidt langt ude... :D
Avatar billede nielsgron Nybegynder
01. juni 2008 - 13:56 #14
Du forstår åbenbart ikke, hvad det er jeg siger.

1) Jeg lukkede netop pga datoen.
2) Hvad hjælper det mig, at man får mails når der er nye svar, når nu der ingen svar kom? Så er det jo klart, at jeg glemte spørgsmålet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. juni 2008 - 15:55 #15
1) derfor skal du stadig følge med i dine spørgsmål.
2) du har fået 1 mail siden din sidste kommentar.
Avatar billede nielsgron Nybegynder
01. juni 2008 - 16:36 #16
1) Hvad er meningen med at "følge med i" et spørgsmål, når jeg - som du selv siger - får mails, når der sker noget?
2) En mail, som tydeligvis ikke hjalp mig videre - har du virkelig kommenteret denne tråd 4 gange bare for at sige, at jeg burde have skrevet "prøvet, virker ikke" til vejmand?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. juni 2008 - 17:16 #17
1 + 2:
Det kaldes at give feedback, eller regner du med vi kan læse tanker? Vi kan ikke vide om det vi foreslår virker uden at spørger giver feedback.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. juni 2008 - 17:17 #18
Kommentar: vejmand

Det var faktisk en kendt IE fejl på daværende tidspunkt, og den rette løsning på problemet.
Avatar billede nielsgron Nybegynder
01. juni 2008 - 17:58 #19
Jeg HAR jo sagt, at jeg glemte spørgsmål. Det ER faktisk muligt at få en mail med et svar - konkludere at jeg allerede HAVDE prøvet det der blev foreslået - ikke svare øjeblikkeligt(der findes faktisk et liv undenfor eksperten, hvis du skulle være i tvivl) - glemme spørgsmålet - forlade eksperten et par år - vende tilbage og opdage, at jeg har point stående ude - lukke spørgsmålet.

Og når jeg nu siger, at jeg kørte windows-update dengang og det ikke virkede, hvad er så din forklaring på det? Mener du seriøst, at du kan sige, at svaret stadig er korrekt for mit vedkommende, når du ikke aner det mindste om min computer/browser?

Jeg forstår ikke, hvorfor du føler, at du på den måde skal lege politibetjent her på eksperten.

Og så er den her vist død. Jeg gider i hvert fald ikke spilde mere tid på at skulle forklare mig overfor en tilfældig eksperten.dk-bruger. Hvis der stadig er nogen, der føler sig snydt for point, så vil jeg hellere end gerne uddele de 30p til alle der melder sig.
Avatar billede olebole Juniormester
01. juni 2008 - 18:36 #20
<ole>

"Jeg forstår ikke, hvorfor du føler, at du på den måde skal lege politibetjent her på eksperten." >> Nuvel, men derfor behøver det ikke nødvendigvis at være svært at forstå  ;o)

På samme måde behøver det såmænd heller ikke være svært at forstå, hvorfor folk, som kvajer sig på Eksperten altid forsøger sig med lange, ynkelige bortforklaringer ... og ofte vælger at latterliggøre de mennesker, der har forsøgt at hjælpe med bemærkninger om at "der er et liv udenfor Eksperten, hvis du skulle være i tvivl". Det er der zq ingen der nævner, når de er på spanden og opretter et spørgsmål i håb om hjælp!

Anyway, så er dét en af de ting omkring visse ekspertenbrugere, som jeg ikke forstår! - og sådan er vi så så forskellige  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. juni 2008 - 18:52 #21
Jeg føler mig altså en smule forurettet, når du kalder john_stigers for politibetjent på Eksperten.

Troede det var mig...

Nå, men du skal da lige vide, at du rent faktisk overtrådte Ekspertens regler ved at lukke et spørgsmål uden at angive en løsning - §2.10

Så forstår slet ikke dine udfald mod john_stigers.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. juni 2008 - 20:27 #22
"Jeg føler mig altså en smule forurettet, når du kalder john_stigers for politibetjent på Eksperten.

Troede det var mig..."

ROFL :D

nielsgron> beklager at du (og alle andre der "glemmer" spørgsmål") får hele turen, men hvis folk gad og sætte sig ind i det gratis arbejde andre folk sætter en ære i at gøre herinde, så ville folk:
1. Bruge en mail adresse der tjekkes dagligt
2. Følge med i egne spørgsmål, uanset om der er kommet mail eller ej
3. KUN bruge eksperten til sit spørgsmål (og ikke oprette på hwt.dk også...)
4. Give feedback når spørgsmålet ikke er stillet præcist nok
o.s.v o.s.v o.s.v o.s.v....