Avatar billede ribo Nybegynder
16. april 2006 - 20:39 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Passwordbeskyttet adgang til mappe på hjemmeside

Jeg har brug for at kunne adgangsbeskytte adgang til mappe på website, som ligger hos B-one.dk. Jeg har kigget på hjemmesideskolen/htaccess, men kan ikke få det til at virke. Hvordan kommer jeg videre?
Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
16. april 2006 - 20:44 #1
Husker du at kalde filen .htaccess og ikke htaccess eller htaccess.txt ?
Avatar billede ribo Nybegynder
16. april 2006 - 20:48 #2
Ja! Er du klar over, om det er muligt at lave hos b.one?
Avatar billede levithan Nybegynder
16. april 2006 - 23:24 #3
du bliver nok nød til at skrive til B-one supporten http://www2.b-one.net/support.php?lang=da det fremgår ikke helt af deres hp om man kan
Avatar billede amews_aj Nybegynder
16. april 2006 - 23:27 #4
Jeg har lige spurgt b-one (Engelsk chat)
De svarede ja til at man på alle de danske servere kan bruge .htaccess

Så det burde ikke være der problemet er...
Avatar billede amews_aj Nybegynder
16. april 2006 - 23:28 #5
Avatar billede jubee_dk Nybegynder
16. april 2006 - 23:53 #6
Jeg har en mappe hos B-one der er password beskyttet med htaccess metoden. Som skrevet tidligere består htaccess metoden af 2 filer. Jeg viser dig hvad mine 2 filer indeholder af oplysninger og så håber jeg du kan regne resten ud selv :-)

.htaccess

AuthName "Tekst til popop'en"
AuthType Basic
AuthUserFile/customers/ekspert.dk/ekspert.dk/httpd.www/navnet_på_den_mappe_du_vil_passord_beskytte/.htpasswd

.htpasswd

Brugernavn_til_brug_i_den_popop_der_fremkommer:password

eksempel :

Jeanette:jea123
Avatar billede jubee_dk Nybegynder
17. april 2006 - 00:03 #7
Du kan også finde stien til dit domæne ved at oploade en lille php fil

<?php
phpinfo();
?>

Kik derefter : _server['document_root']
Avatar billede ribo Nybegynder
17. april 2006 - 09:48 #8
Hej Jubee_dk

.htaccess lægger du ind i mappen, der skal beskyttes, men hvor lægger du .htpasswd ?
Avatar billede jubee_dk Nybegynder
17. april 2006 - 09:54 #9
samme sted !
Avatar billede jubee_dk Nybegynder
17. april 2006 - 11:01 #10
Hovsa !

Min .htaccess fil er følgende :o)

AuthName "Tekst til popop'en"
AuthType Basic
AuthUserFile/customers/ekspert.dk/ekspert.dk/httpd.www/navnet_på_den_mappe_du_vil_passord_beskytte/.htpasswd
require valid-user
Avatar billede jubee_dk Nybegynder
19. april 2006 - 17:13 #11
Virker det ? Eller skal du have mere forklaring ?
Avatar billede ribo Nybegynder
19. april 2006 - 19:25 #12
Hej Jubee_dk
Nej, jeg kan ikke få det til at virke:-(

Jeg kan godt komme ind i mappen, til trods for at den skulle være beskyttet med password. Fejlen er nok min, men hvor skal jeg lede?
Avatar billede jubee_dk Nybegynder
19. april 2006 - 19:50 #13
tJaa - jeg synes du skal benytte Notesblok til at lave dine 2 filer (Start/Programmer/Tilbehør/Notesblok) og husk at filerne skal gemmes som skrevet her :

.htaccess
.htpasswd

Du kan evt lave en fil du kan kalde for info.php og som har nedenstående indhold og oploade den til dit B-One webhotel for dernæst at kalde den frem i din browser :

<?php
phpinfo();
?>

Kik efter _server['document_root'] og skriv i tråden her hvad der står.

Ang. din .htpasswd. Vi siger dit Brugernavn er Torben og dit Password er Hemmelig så prøv at kryptere dit password på denne side : http://www.jubee.dk/krypterside.php
og skriv resultatet i din .htpasswd fil som nedenstående eksempel :

Torben:SGSO8cCXnzdnc

--------------------------

Husk at når du indtaster Brugernavn og Password så skelnes der mellem store og små bogstaver !
Avatar billede ribo Nybegynder
19. april 2006 - 20:58 #14
Det er hvad der står: /customers/minside.dk/minside.dk/httpd.www

Jeg har gjort, som du skriver, men kommer ind på siden i den beskyttede mappe uden at dialogboksen hvor der skal angives password kommer frem.
Avatar billede jubee_dk Nybegynder
19. april 2006 - 21:22 #15
Jeg går ud fra at du bruger en eller anden form for ftp program til overførelse af dine filer til dit webhotel hos B-one, så kan du ikke skrive hvilket bare for at udelukke den mulighed.

Og for god orden skyld så luk din browser ned inden du åbner den igen for at indskrive adressen til din fil i din password beskyttede mappe.

Bruger du Notesblok til at skrive de her 2 filer ? Hvis du gør så skal din .htaccess fil se sådan her ud :

AuthName "Adgang Forbudt"
AuthType Basic
AuthUserFile/customers/minside.dk/minside.dk/httpd.www/navnet_på_den_mappe_du_vil_passord_beskytte/.htpasswd
require valid-user

Husk at de 2 filer skal ligge i den password beskyttede mappe og at linie 3 skal referere til den sti på dit domæne hvor din mappe ligger.
Avatar billede jubee_dk Nybegynder
19. april 2006 - 21:26 #16
Spekulerede lige lidt ;-) Bruger du Frontpage ?
Avatar billede ribo Nybegynder
20. april 2006 - 09:54 #17
Jeg bruger "Windows Comander" som i øvrigt ikke giver problemer, når jeg overfører filer til phpBB forum, som ligger på samme website.

Jeg har også lukket browseren, da jeg er klar over, at der ikke findes nogen logout funktion.

Ja, jeg bruger notesblok og kalder filerne, som du beskriver.

Filerne ligger i mappen, som skal være passwordbeskyttet, og linie 3 refererer til stien på den beskyttede mappe.

Jeg bruger ikke frontpage.

Skal siden der forsøges at logge ind på i den beskyttede mappe have et bestemt navn eks. index.html?
Avatar billede jubee_dk Nybegynder
20. april 2006 - 16:04 #18
Nej den kan du næsten kalde hvad du vil.
Avatar billede jubee_dk Nybegynder
30. april 2006 - 20:55 #19
Opgivet eller ?
Avatar billede ribo Nybegynder
01. maj 2006 - 08:59 #20
Jeg må indrømme, at jeg ikke kommer videre lige pt. Uanset jeg gør som beskrevet, så kan jeg ikke få det til at virke efter hensigten. Selv en henvendelse til B-one.dk/supporten har ikke hjulpet. Nogen gode bud?
Avatar billede ribo Nybegynder
05. juni 2011 - 21:17 #21
Lukket