Avatar billede pchl1990 Nybegynder
16. april 2006 - 19:36 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

"Mailbox-Fil"

Hvor gemmer exchange "mailbox-filen"
Vil gerne kunne tage en individuel backup af de filer.
Det er exchange 2003 SBS
Avatar billede holmus Nybegynder
16. april 2006 - 19:44 #1
Der er ikke en enkelt fil til hver mailboks, på din server. Der ligger den fil der hedder priv.edb (ligger typisk på en sbs i mappen c:\Exchsvr\Data) ... Denne indeholde alle mailbokses - men det nytter ikke meget at tage backup af denne, da din Exchangeserver jo hele tiden har fat i den. - Så derved vil din backup jo fejle! :)

Men du kan tage en online backup af din Exchange, med de gængse Backupprogrammer der er på markedet - via denne kan du også lave en restore af en enkelt mailboks, hvis det er det du mangler? :)

/holmus
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. april 2006 - 19:52 #2
holmus har fat i noget af det.

Mailboxene ligger ganske rigtig i priv.edb, hvor de offentlige mapper ligger i pub.edb og adresseoplysningerne ligger i dir.edb.

Derudover ligger der også oplysninger i exchange logfilerne, ikke event loggen med exchange logen og har du ikke også backup af disse vil du midste de nyeste transagtioner.

Du kan faktisk tage backup af disse filer, men det kræver at du har et program der kan håndterer backup af en running exchange. De kan f.eks. backup exec fra veritas
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. april 2006 - 19:54 #3
ntbackup understøtter også exchange backup på en SBS (om den gør på en ikke SBS ved ejg faktisk ikke, bruger oftest backup exec på andre installs)
Avatar billede pchl1990 Nybegynder
18. april 2006 - 13:38 #4
ok tak,

holmus smid også lige et svar
Avatar billede holmus Nybegynder
18. april 2006 - 13:58 #5
svar
Avatar billede holmus Nybegynder
18. april 2006 - 13:58 #6
Og vi prøver lige igen! :)