Avatar billede jpj3 Nybegynder
15. april 2006 - 00:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Slette i sql fra txt box

Hej

Bruger skal kunne slette sin mailadr. fra nyhedsbrev.
Det skal virke ved at brugeren intaster sin mailadr. i en txtbox.
og klikker på afmeld nyhedsbrev så skal mailadr. fjernes fra sql-db.

Bruger denne form.

<form action="removeemail.php" method="post" name="afmeld _nyhed" id="afmeld _nyhed">
  <input name="afmeldnyhed" type="text" id="afmeldnyhed">
  <input type="submit" name="Submit" value="Afmeld nyhedsbrev">
</form>

removeemail.php ser sådan ud.

<?php require_once('Connections/vind_db.php'); ?>
<?php
function GetSQLValueString($theValue, $theType, $theDefinedValue = "", $theNotDefinedValue = "")
{
  $theValue = (!get_magic_quotes_gpc()) ? addslashes($theValue) : $theValue;

  switch ($theType) {
    case "text":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . $theValue . "'" : "NULL";
      break;
    case "long":
    case "int":
      $theValue = ($theValue != "") ? intval($theValue) : "NULL";
      break;
    case "double":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . doubleval($theValue) . "'" : "NULL";
      break;
    case "date":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . $theValue . "'" : "NULL";
      break;
    case "defined":
      $theValue = ($theValue != "") ? $theDefinedValue : $theNotDefinedValue;
      break;
  }
  return $theValue;
}

if ((isset($_GET['nyhed_id'])) && ($_GET['nyhed_id'] != "")) {
  $deleteSQL = sprintf("DELETE FROM nyhedsbrev WHERE nyhed_id=%s",
                      GetSQLValueString($_GET['nyhed_id'], "int"));

  mysql_select_db($database_vind_db, $vind_db);
  $Result1 = mysql_query($deleteSQL, $vind_db) or die(mysql_error());

  $deleteGoTo = "ok.php";
  if (isset($_SERVER['QUERY_STRING'])) {
    $deleteGoTo .= (strpos($deleteGoTo, '?')) ? "&" : "?";
    $deleteGoTo .= $_SERVER['QUERY_STRING'];
  }
  header(sprintf("Location: %s", $deleteGoTo));
}
?>

Den vil bare ikke fjerne email adr. fra sql´en
Avatar billede horsmark Nybegynder
15. april 2006 - 10:18 #1
lave lige en var_dump($deleteSQL) efter query så vi kan se det sql der smides efter db´en :-)
Avatar billede jpj3 Nybegynder
15. april 2006 - 12:42 #2
Den skriver NULL

Den er sat ind her.
<?php require_once('Connections/vind_db.php'); ?>
<?php
function GetSQLValueString($theValue, $theType, $theDefinedValue = "", $theNotDefinedValue = "")
{
  $theValue = (!get_magic_quotes_gpc()) ? addslashes($theValue) : $theValue;

  switch ($theType) {
    case "text":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . $theValue . "'" : "NULL";
      break;
    case "long":
    case "int":
      $theValue = ($theValue != "") ? intval($theValue) : "NULL";
      break;
    case "double":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . doubleval($theValue) . "'" : "NULL";
      break;
    case "date":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . $theValue . "'" : "NULL";
      break;
    case "defined":
      $theValue = ($theValue != "") ? $theDefinedValue : $theNotDefinedValue;
      break;
  }
  return $theValue;
}

if ((isset($_GET['nyheds_mailadr'])) && ($_GET['nyheds_mailadr'] != "")) {
  $deleteSQL = sprintf("DELETE FROM nyhedsbrev WHERE nyheds_mailadr=%s",
                      GetSQLValueString($_GET['nyheds_mailadr'], "text"));

  mysql_select_db($database_vind_db, $vind_db);
  $Result1 = mysql_query($deleteSQL, $vind_db) or die(mysql_error());

  $deleteGoTo = "ok.php";
  if (isset($_SERVER['QUERY_STRING'])) {
    $deleteGoTo .= (strpos($deleteGoTo, '?')) ? "&" : "?";
    $deleteGoTo .= $_SERVER['QUERY_STRING'];
  }
  header(sprintf("Location: %s", $deleteGoTo));
}
var_dump($deleteSQL)
?>

Jeg er ikke sikker på at den er sat rigtigt ind.
Avatar billede horsmark Nybegynder
15. april 2006 - 12:48 #3
hmm hvis du laver en print_r($_GET) til slut vil jeg æde min hat på at du ikke har denne variabel med

$_GET['nyheds_mailadr'] :-)
Avatar billede jpj3 Nybegynder
15. april 2006 - 12:55 #4
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /var/www/side.dk/public_html/removeemail.php on line 43

if ((isset($_GET['nyheds_mailadr'])) && ($_GET['nyheds_mailadr'] != "")) {
  $deleteSQL = sprintf("DELETE FROM nyhedsbrev WHERE nyheds_mailadr=%s",
                      GetSQLValueString($_GET['nyheds_mailadr'], "text"));

  mysql_select_db($database_vind_db, $vind_db);
  $Result1 = mysql_query($deleteSQL, $vind_db) or die(mysql_error());

  $deleteGoTo = "ok.php";
  if (isset($_SERVER['QUERY_STRING'])) {
    $deleteGoTo .= (strpos($deleteGoTo, '?')) ? "&" : "?";
    $deleteGoTo .= $_SERVER['QUERY_STRING'];
  }
  header(sprintf("Location: %s", $deleteGoTo));
}
var_dump($deleteSQL)
$_GET['nyheds_mailadr']
?>
Jeg ved kke om det er det rigtige sted det er sat ind
Avatar billede horsmark Nybegynder
15. april 2006 - 12:58 #5
var_dump($deleteSQL)
$_GET['nyheds_mailadr']

skal være:
print_r($_GET);

Her kan du så se hvad der er sendt til denne side af informationer :-) OG om din nyheds_mailadr overhovedet er sendt med for det skal den jo for at du kan slette ...
Avatar billede jpj3 Nybegynder
15. april 2006 - 13:00 #6
Den er vist tom

Array ( )

  $deleteGoTo = "ok.php";
  if (isset($_SERVER['QUERY_STRING'])) {
    $deleteGoTo .= (strpos($deleteGoTo, '?')) ? "&" : "?";
    $deleteGoTo .= $_SERVER['QUERY_STRING'];
  }
  header(sprintf("Location: %s", $deleteGoTo));
}
print_r($_GET);

?>
Avatar billede horsmark Nybegynder
15. april 2006 - 13:03 #7
på side 1:

<form action="removeemail.php" method="post" name="afmeld _nyhed" id="afmeld _nyhed">
  <input name="afmeldnyhed" type="text" id="afmeldnyhed">
  <input type="submit" name="Submit" value="Afmeld nyhedsbrev">
</form>

skal være

<form action="removeemail.php" method="get" name="afmeld _nyhed" id="afmeld _nyhed">
  <input name="nyheds_mailadr" type="text" id="afmeldnyhed">
  <input type="submit" name="Submit" value="Afmeld nyhedsbrev">
</form>
Avatar billede horsmark Nybegynder
15. april 2006 - 13:04 #8
du kan nemmerligt ikke spørge på et GET paramter når du sender formen som POST :-) Ydermere var din email inputfelt på side 1 forkert da du på side 2 kigger efter nyheds_mailadr
Avatar billede jpj3 Nybegynder
15. april 2006 - 13:08 #9
Det havde jeg ikke set.
Kanon.
Det virker.
c;")

Svarer du lige
Avatar billede horsmark Nybegynder
15. april 2006 - 18:52 #10
her :-) superduper