Avatar billede aw199d Nybegynder
14. april 2006 - 15:31 Der er 8 kommentarer

Gmail i Outlook

Hej,

Jeg leder efter en god gennemgang af, hvordan man sætter sin outlook op til at hente post fra min gmail konto. Jeg har ingen forstand på det, og søger derfor hjælp.
Avatar billede need4speed Nybegynder
14. april 2006 - 15:38 #1
Tjek her:

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13273

Du skal lige aktivere PO3 på gmail.com og ellers bare sætte den op i outlook.

Point tak ;)
Avatar billede aw199d Nybegynder
14. april 2006 - 16:16 #2
Når jeg er inde i Outlook og vælger 'send og modtag' får jeg følgende fejlmeddelese:
Opgaven 'pop.gmail.com - modtager' rapporterede en fejl (0x800CCC0F) : 'Forbindelsen til serveren blev afbrudt. Hvis problemet fortsætter, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen.  Serveren svarede: -ERR AVG POP3 Proxy Server: Cannot connect to the mail server!'
Avatar billede gratis Nybegynder
14. april 2006 - 16:21 #3
Avatar billede boxer Nybegynder
14. april 2006 - 16:31 #4
Her:
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13276
finder du også et automatisk konfigurationsværktøj.

Men men men....
Desværre er der uløselige konflikter mellem Gmail og Outlook.

Jeg opgav at bruge Outlook fordi det ikke var muligt at sende post fra Gmail kontoen med Outlook. De problemer vil du sandsynligvis også rende ind i.

Må jeg derfor være så fræk at foreslå Thunderbird som klient?
http://www.mozilla.com/thunderbird/
Der findes mange ekstra funktioner, temaer osv.
Det er gratis
Avatar billede matcho Nybegynder
14. april 2006 - 17:26 #5
Har du installeret gmail Notifier så får du et hvidt brevikon ved uret som du kan højreklikke på og gå direkte i din postkasse.
Findes oppe til højre>indstillinger>ned for neden i indstil>download,
Når der kommer mail bliver brevikonet blå.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
14. april 2006 - 17:47 #6
Hvis du i forvejen har en mailadresse i din Outlook, kan du under indstillinger i Gmail sætte den til at videresende en kopi til din Outlookkonto, det kræver ingen ingen indstillinger i Outlook.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
16. april 2006 - 21:17 #7
Fik du det til at funke?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
21. april 2006 - 15:46 #8
?:-)