Avatar billede madox_madox Nybegynder
14. april 2006 - 10:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søger pålidelig udbyder af dedikerede servere

Jeg har brug for en dedikeret server til et regnskabsprogram(noget SQL kommunikation) og en anden applikation som skal tilgås via internettet af kunder fra ind- og udland.

Jeg har været ude at snakke med nogle forskellige partnere, som kunne tilbyde en løsning til vidt forskellige priser og er derfor meget i tvivl om hvad jeg skal vælge.

Hvilke udbydere vil i placere i "superligaen", "1. Disvision" og "2. division".
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
14. april 2006 - 10:19 #1
kan varmt anbefale www.saxnordic.dk  ...  superservice ;-)
Avatar billede leif Seniormester
14. april 2006 - 10:26 #2
Det er jo meget anpå jeres krav, om det skal være Jylland eller Sjælland ? Skal I have 24 timers adgang til stedet ? Skal stedet give support til Servergenstart og lign ?

KBH: www.jay.net, www.ngdc.dk og www.webpartner.dk er mulige
Jylland: www.tdc.dk, www.gullestrup.net og www.dandomain.dk skulle være mulige
Avatar billede madox_madox Nybegynder
14. april 2006 - 10:57 #3
Det er et krav at serveren er under overvågning 24/7 så systemet i tilfælde af hardwarefejl hurtigt kommer op at køre igen, desuden skal der være adgang til stedet 24/7.
Og det skal være på sjælland.
Avatar billede agermose Nybegynder
14. april 2006 - 12:13 #4
er det en unmanaged server du leder efter?

du skal overveje

1. overvågning: ved unmanaged er det jo dig, der modtager evt. alerts og skal gøre noget derfra

2. hardware support: ved unmanaged bør du sikre dig, at du ikke lejer, men ejer. Ellers løber du måske ind i problemet med hvem, der skal tage imod teknikkeren kl. 4 om natten, hvis du ellers har en 4 timeres 24/7 aftale med din hardware leverandør. Og hvem der må bestille osv. da du jo ikke ejer hardwaren osv. Og adgangsforhold for teknikkeren.
Hvis du lejer hardware: check, check, check, at den aftale der ligger med hardware leverandøren faktisk findes, og check hvordan forholdene er omkring restore m.m., i forhold til den backup/restore løsning du har med.

3. backup: hvad har du med og hvad har du ikke med, hvem sikre backup og laver restore? Er en spare server noget du skal kigge efter? hvad koster det at være nede de her 4-8 timer ved fuld hardware fejl og efterfølgende restore i forhold til at have en spare server stående?

4. sikkerhed: kræver du ekstra sikkerhed, VPN adgang osv. i forbindelse med din regnskabsapplikation? og hvad er der i øvrigt af sikkerhed. Er der f.eks. overhoved en firewall foran? Og hvad med sikkerheden bag firewallen.

5. licens: er det en MSSQL du skal bruge, er der fornuft i at finde en udbyder, der kan levere managed hosting under SPLA microsoft licens, så du sådan set får MSSQL servern på lejebasis frem for at du skal købe licensen.

6. responstider: hvis du har managed server, er det så rent faktisk 24/7 (sikkert ikke, hvis det koster 2000,- om måneden)

Få en SLA der 100% fortæller om de her ting. Og overvej, om prisen er realistisk i forhold til det du beder om, hvis det er managed server du leder efter.

anbefalingen: Interxion i Ballerup. De har de fysiske forhold i orden, sikkerheden er i top og de underbyder ikke og tilbyder ikke noget de ikke kan levere.

/Jan Agermose
Avatar billede madox_madox Nybegynder
17. april 2006 - 12:19 #5
Tak for inputtet.
Gider i lige smide et svar :D
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
17. april 2006 - 12:30 #6
svar