Avatar billede lindhardt Nybegynder
14. april 2006 - 10:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke redigere en af mine DVD'er

Hej eksperter,

Jeg bruger TMPGEnc DVD Author til at redigere mine hjemmeoptaget DVD'er. Jeg har et roblem med en enkelt af mine DVD'er. Programmet sidder noget om linear, og den ikke kan ignorere dette. Jeg kan sagtens afspille denne DVD, men ikke redigere den sammen med andre filmklip. Jeg tror at den på en eller anden måde er optaget i for høj kvalitet, hvordan får jeg denne DVD lavet om til noget som den kTMPGEnc kan bruge? Jeg har også Nero Vision.
De DVD som jeg kan redigere siger dette: MPEG-2, Dolby digital, 48000Hz Stereo, 256 kbps (monoligual)
Den DVD som jeg ikke kan redigere siger dette: MPEG-2, Linear PCM, 48000Hz Stereo, 1536 kbps (monoligual)

God påske
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. april 2006 - 10:35 #1
Grunden til at du ikke kan sætte dem sammen er, at de har forskellig lyd. Den ene lyd er dolby, den anden er ukomprimeret pcm-lyd. Du skal have fat i dine lydspor og ensarte dem, så kan det lade sig gøre. Jeg prøver lige at formulere en måde, hvor du - desværre med mulighed for synk-problemer - kan løse problemet på. Jeg vender tilbage. :-)
Avatar billede lindhardt Nybegynder
14. april 2006 - 11:09 #2
Hej Nobert,
Jeg venter spændt, skal ud til en lille påskefrokost, så jeg ser efter i aften om du har fundet en måde at ændre dette på. Tak.
Kan man ikke bare tage den DVD med PCM lyd og gemme hele DVD på en ny DVD (el harddisken) og så gemme den med et andet lyd format? Hvis, hvordan går man så det?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. april 2006 - 11:19 #3
Det er det, jeg prøver at finde ud af. Jeg har fundet et par programmer, som kan gøre det, men der er 5 minutters limit på, desværre. Men hvis du har encoderen tmpgenc kan man - når du har lavet dine film om til mpeg2-filer, som man også kan gøre i Tmpgenc DVD Author - demuxe de to filer, hvor så lydsporet kan laves om til mp2-filer og derefter muxes sammen i tmpgenc-encoderen. Derefter trækkes de så ind som video-filer i Tmpgenc dvd author og du kan arbejde med dem almindeligt.

God påskefrokost :-)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. april 2006 - 11:58 #4
Hej igen. Jeg har ledt det halve net igennem for at finde en trial, der ikke har 5 minutters limit, men har ikke kunnet finde nogen. Men jeg har en anden løsning.

Først går du ind i tmpgenc dvd author og laver dine film til mpeg-filer. Det gøres på følgende måde: Når du har åbnet "Add DVD-video" og har trukket din film på normal vis, kommer der wizard op "option setting 3/3". Her sætter du flueben i "copy the clip video data to the HDD". Så bliver de lagt ned på harddisken i mpeg-format.
Dernæst skal du have encoderen tmpgenc. Du kan trække tmpgenc-encoderen ned her:
http://www.tmpgenc.net/e_download.html
Når du har åbner programmet cancler du den første, der kommer op. Dermed kommer du ind i programmet.
Dernæst går du ind i file/mpeg-tools og trykker på "simple De-multiplex" og finder din første mpeg-fil. Når den har kørt får du to filer, en videofil og en audio-fil.
Så skal vi have konverteret lydfilen til mp2-fil. Der bruger jeg et program der hedder HeadAC3he. Det trækker du ned her http://www.doom9.org/Soft21/Audio/headac3he-0.23a.rar
Når du er inde i dette program, trækker du lydfilen ind som sourcefil og finder en destination-fil, altså et sted, hvor du vil have filen lagt hen. Så går du ned i "destination format" og stiller den til mp2. Derfra går du ned i "Resample to" og flytter den til 48 kHs og trykker på start. Og få minutter har du en fil i mp2.
Så åbner du tmpgenc dvd author og trykker på "add file" og finder din demuxet videofil og derefter din nye audiofil, så kan du arbejde normalt.
Håber det lykkes for dig, ellers melder du bare tilbage :-)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. april 2006 - 12:07 #5
Det ser umiddelbart ud til at linket til headac3he ikke virker tilfredsstillende, så prøv dette link i stedet for:
http://www.digital-digest.com/software/download.php?sid=102&ssid=0&did=1
Avatar billede norbert_ Nybegynder
23. april 2006 - 01:24 #6
Fandt du ud af noget her?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
27. april 2006 - 12:24 #7
Sker der mere her?
Avatar billede lindhardt Nybegynder
27. april 2006 - 21:51 #8
Hej Norbert,
Tusind tak for din hjælp, jeg vil afprøve det i weekenden. Jeg beklager, at jeg ikke har fået det afprøvet, men har desværre haft et crash på min harddisk. Heldigvis havde jeg alle film mm liggende på en ekstern harddisk.
Mvh Kim
Avatar billede norbert_ Nybegynder
27. april 2006 - 21:55 #9
OK - så kommer du bare tilbage, hvis der skulle være noget :-)