Avatar billede weevil_dk Nybegynder
13. april 2006 - 12:09 Der er 2 kommentarer

100%, skal virker 100% procent i firefox og IE

Jeg har haft overordenlige store problemer med at få dette til at se ordenlig ud, det stresser sku lidt!

Nogle der har et link eller en wrapper med en stle ti´l hvor det ser rigtigt ud i begge browers?

Mvh daniel
Avatar billede per-olof Nybegynder
13. april 2006 - 14:15 #1
Ikke helt først vad du mener. css eller 100% var ? En god ide er at installere Web developer addin i firefox så har du mulighed at "visuellt" se lidt bedre var problemen er.
Avatar billede olebole Juniormester
22. april 2006 - 21:53 #2
<ole>

Uden kode er det umuligt at sige, hvor problemet ligger  ;o)

En forudsætning for at kunne bruge CSS i IE, er dog, du bruger en fuld DTD før dit <html>-tag ... f.eks:

  <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

- og her er URL'en en _absolut_ nødvendighed  :)

Desuden bør du sætte både dokument- og body-elementet til 100% højde:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <title>TITLE</title>
<style type="text/css">
html, body {
    height: 100%;
    margin: 0;
    padding: 0;
}
</style>
</head>
<body>

<div style="height:100%;background:yellow">
    Dette div er 100% højt i både IE og FF  ;o)</div>

</body>
</html>

/mvh
</bole>