Avatar billede cp7 Nybegynder
13. april 2006 - 09:13 Der er 2 løsninger

ZoneAlarm Internet security vs. norton internet security(incl AV)

hej er der nogen som har nogen præferencer af de to produkter, og ellers vil jeg gerne høre hvad i syntes bedst om? Gerne fordele og ulemper, har altid haft norton og kender det godt, men er netop prøvet at skifte til ZoneAlarms security suite, hvilken også ser fornuftig ud....
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. april 2006 - 11:55 #1
begge er fornuftige, og meget brugte produkter, der også får fine anmeldelser faktisk vinder zonealarm oftest over norton, men teknisk er de ca lige gode.

Ulemperne er at begge er kendte og meget brugte produkter, hvilket betyder at det er reæativt lettere at finde metoder til at omgå disse end det vil være med et mindre kendt produkt som f.eks. danske Netop Desktop Firewall.

Norton har også den "ulempe" hvis du bruger hele suiten, at du potentielt risikerer at samme sårbarhed findes i alle produkterne. Det kaldes monokultur og er aldrig godt.

Hvis valget stor mellem disse to har jeg ingen klare præferencer og kunne leve fint med begge valg
Avatar billede cp7 Nybegynder
13. april 2006 - 14:21 #2
ja enig så må jeg jo se hvad der falder mig bedst for... tak fordi du prøvede...