Avatar billede da9el Nybegynder
12. april 2006 - 23:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Data fra tekstfil

Hej

Jeg har nogle tekstfiler som jeg gerne skulle hente noget data ud af. Så vidt jeg kan forstå på nedenstående, henter den data efter teksten "brugernavn". Problemet ligger så i, at der godt kan være mellemrum i folks brugernavne. Hvordan henter jeg dem så i et stykke, uden at der kommer kolon i mellem navnene?

if pos('Brugernavn:', Teksten) <> 0 then begin
                    delete(Teksten,1,pos('Brugernavn:', Teksten)+8);
                    while Teksten[1] = ' ' do begin
                        delete(Teksten,1,1);
                    end;
                    ii := 1;
                    TekstRes := TekstRes + ';' + copy(Teksten,1,pos(' ', Teksten)-1);
                    delete(Teksten,1,pos(' ', Teksten));
                    while Teksten[1] = ' ' do begin
                        delete(Teksten,1,1);
                    end;
                    TekstRes := TekstRes + ';' + copy(Teksten,1,pos(' ', Teksten)-1);
                    delete(Teksten,1,pos(' ', Teksten));
                    ii := 1;
                    CheckNaeste := 0;
                    while (ii <= length(Teksten)) and (CheckNaeste=0) do begin
                        if Teksten[ii] = ' ' then begin
                            CheckNaeste := ii;
                        end;
                        inc( ii );
                    end;
                    if CheckNaeste <> 0 then begin
                        delete(Teksten, CheckNaeste, 255);
                    end;
                    ii := 0;
                    TekstRes := TekstRes + ';' + Teksten;
                end;
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
12. april 2006 - 23:26 #1
hvis jeg var dig ville jeg benytte mig af ini filer i stedet, det vil gøre det nemmere... :)

/FunteX! :)
Avatar billede da9el Nybegynder
12. april 2006 - 23:33 #2
Nu må jeg indrømme at jeg ikke har specielt meget styr på delphi, og da det er bare noget kode der skal modifiseres.

Jeg sad selv og overvejede om man kunne bruge et ord der står efter navnet, som Realname:, til at stoppe den ligesom man bruger Brugernavn til at starte den ?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
12. april 2006 - 23:39 #3
en ini fil vil se sådan ud i sin opbygning:

[Brugrenavne] //begyndelsen på en sektion
Defineretenavn=værdi
osv

du kan så lave lere sektioner og du kan gemme binær data, strenge, integer, booleske værdier- :)
Avatar billede da9el Nybegynder
12. april 2006 - 23:46 #4
Problemet er bare, at jeg som sagt at er specielt god til Delphi. Derfor er jeg allerede væk når du skriver booleske værdier. Bare vær flink at fortælle mig hvordan jeg løser mit problem. Tak!
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
13. april 2006 - 08:42 #5
okay, så skære vi de ud i pap.. :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
13. april 2006 - 08:43 #6
er det muligt at du kan vise et eksempel på hvordan dataen er opsat i tekstfilen...? :)
Avatar billede da9el Nybegynder
13. april 2006 - 13:56 #7
Brugernavn: Ole Møgdal Realname: xxxx xxxxx
Adresse: Bla bla bla
Avatar billede netjay Nybegynder
25. april 2006 - 20:38 #8
Avatar billede da9el Nybegynder
26. juni 2006 - 14:54 #9
Fandt en anden måde at gøre det hele på.. Lukker..