Avatar billede stkol Nybegynder
12. april 2006 - 19:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SELECT i søge funktion virker ikke!

Hejsa

Jeg er igang med at lave en lille søge funktion i min ASP applikation. Min SELECT funktion virker bare ikke, og kommer ikke tilbage med de hits som den burde ved det ord som jeg søge efter.

Min kode ser således ud:

if Session("searchstring") = "all" then

datoSql = "SELECT DISTINCT left(dato,11) AS dato from note WHERE headline like '" & request.form("searchword") & "' AND description like " & request.form("searchword") & " order by dato desc;"

elseif Session("searchstring") = "onlineonly" then

datoSql = "SELECT DISTINCT left(dato,11) AS dato from note WHERE headline like '" & request.form("searchword") & "' AND description like '" & request.form("searchword") & "' AND done = '' order by dato desc;"

elseif Session("searchstring") = "archiveonly" then

datoSql = "SELECT DISTINCT left(dato,11) AS dato from note WHERE headline like '" & request.form("searchword") & "' AND description like '" & request.form("searchword") & "' AND done = 'yes' order by dato desc;"

end if

Er der en som kan se hvad fejlen er ?? :-)

/Stig :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. april 2006 - 20:08 #1
Du skal bruge %sög ->starter på det du söger efter
sög% ->ender på det du söger efter
%sög% -> indeholder det du söger efter
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. april 2006 - 20:09 #2
datoSql = "SELECT DISTINCT left(dato,11) AS dato from note WHERE headline like '%" & request.form("searchword") & "%' AND description like %" & request.form("searchword") & "% order by dato desc;"
Avatar billede stkol Nybegynder
12. april 2006 - 20:26 #3
Hmm.. Jeg får følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e14'

Incorrect syntax near 'test'.

/search.asp, line 207

Linie 207 er :     Set dators = datoConn.Execute(datoSql)
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. april 2006 - 20:46 #4
Svärt at sige uden kode.
I stedet for at eksekvere sql'en kunne du skrive den ud.
response.write datoSql
'Set dators = datoConn.Execute(datoSql)
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. april 2006 - 20:47 #5
Skal der ikke ' om denne:
" & request.form("searchword") & "
Avatar billede stkol Nybegynder
30. oktober 2008 - 09:58 #6
LUKKET