Avatar billede mydream Nybegynder
12. april 2006 - 15:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lave RSS feed med asp og træk fra database

Jeg vil gerne lave et RSS feed, der trækker oplysningerne fra en database, og jeg vil gerne lave det i asp, men hvordan får jeg det til at virke?
Avatar billede weiland Nybegynder
12. april 2006 - 16:52 #1
kender du syntaksen for xml-filen (rss-feedet) ? Mit gæt er noget i retning af:

<item>
<title>Titel</title>
<description>Beskrivelse</description>
<link>Link</link>
<pubDate>Dato</pubDate>
<authorForfatter</author>
</item>
Avatar billede mydream Nybegynder
12. april 2006 - 17:25 #2
Jeg kender alt til RSS feedet. Det er kun hvordan jeg får det til at passe ind i mit asp og mit kald til databasen.
Avatar billede weiland Nybegynder
12. april 2006 - 18:13 #3
Jamen, så er det vel moget i retning af

SQL = "SELECT * FROM Tabel"
Set rs = MyConn.Execute(SQL)

xml = "<root>"

while not rs.eof
xml = xml & "<item>"
xml = xml & "<title>"& rs("Title") &"</title>"
xml = xml & "<description>"& rs("Description") &"</description>"
xml = xml & "<item>"
rs.MoveNext
wend

xml = xml & "</root>"

rs.Close
Set rs = Nothing
Avatar billede weiland Nybegynder
12. april 2006 - 18:14 #4
manglede en afslutning af item

SQL = "SELECT * FROM Tabel"
Set rs = MyConn.Execute(SQL)

xml = "<root>"

while not rs.eof
xml = xml & "<item>"
xml = xml & "<title>"& rs("Title") &"</title>"
xml = xml & "<description>"& rs("Description") &"</description>"
xml = xml & "</item>"
rs.MoveNext
wend

xml = xml & "</root>"

rs.Close
Set rs = Nothing
Avatar billede mydream Nybegynder
22. april 2006 - 09:19 #5
undskyld jeg ikke har svaret før. Jeg kigger lige på det og vender tilbage.
Avatar billede mydream Nybegynder
27. april 2006 - 14:06 #6
så har jeg fået kigget på det.

Problemet er at forsøger jeg at sætte asp tegn <% og %> ind i xml dokumentet, vil den ikke vise det.

Skal jeg så lave det med efternavnet .asp? og hvordan får jeg så resten af xml teksten med?
Avatar billede weiland Nybegynder
27. april 2006 - 14:43 #7
nej nej, du skal ikke skrive asp-koden inde i xml-dokumentet.. du skal have en selvstændig asp-side som indeholder ovenstående kode... og så til sidst skal du danne en xml-fil med FileSystemObject

Det der skal skrives i xml-filen er strengen "xml", som ovenstående kode definerer

Hvis du ikke ved, hvordan FileSystemObject fungerer, kan du søge her på Eksperten