Avatar billede amoelle Nybegynder
12. april 2006 - 13:09 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

slå archivelogging fra

Jeg skal slå archivelogging fra på en database, og umiddelbart ser det OK ud, men de oplysninger jeg får med kommandoen
"archive log list" virker modstridende....

... så har jeg faktisk fået slået det fra ?

Nedenfor kan man se konsoul output fra operationen, men det der trigger mit spørgsmål er, at der stadig står :
Automatisk arkivering            Aktiveret
selvom der også står
Databaselogtilstand              Ingen arkiveringstilstand

Så er det slået fra eller hvad ?

mvh Anne

************* output***********

SQL>  archive log list
Databaselogtilstand              Arkiveringstilstand
Automatisk arkivering            Aktiveret
Arkiveringsdestination            /u03/oradata/DB1/archive
Ældste online-logsekvens    583
Næste online-logsekvens, der skal arkiveres    585
Aktuel logsekvens          585

sksvm1:oracle $ sqlplus "/ as sysdba"
SQL> shutdown
Database er lukket.
Database er afmonteret.
ORACLE-instans er lukket ned.
SQL> startup mount exclusive
ORACLE-instans er startet.

Total System Global Area 3676019104 bytes
Fixed Size                  735648 bytes
Variable Size            1325400064 bytes
Database Buffers        2348810240 bytes
Redo Buffers                1073152 bytes
Database er monteret.
SQL> alter database noarchivelog;
Database er ændret.
SQL> alter database open;
Database er ændret.
SQL>          archive log list
Databaselogtilstand              Ingen arkiveringstilstand
Automatisk arkivering            Aktiveret
Arkiveringsdestination            /u03/oradata/DB1/archive
Ældste online-logsekvens    583
Aktuel logsekvens          585
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2006 - 16:09 #1
Du har ikke skrevet hvilken version du kører.
Du mangler nok at sætte log_archive_start=false i init.ora/spfile

/peter
Avatar billede pnielsen Nybegynder
12. april 2006 - 22:37 #2
Tja.. .

LOG_ARCHIVE_START=FALSE som sagt... men hvis du ikke vil genstarte basen nu

ALTER SYSTEM ARCHIVE LOG STOP;

Husk alligevel at sætte parameteren, ellers vil den logisk nok slå til igen ved genstart.
Avatar billede amoelle Nybegynder
13. april 2006 - 07:44 #3
Det er en Oracle 9.2.0.7
Det er rigtigt, jeg har ikke ændret log_archive_start i init.ora. EnterPrise Manager fortæller mig det samme.
Det er meningen jeg skal afvikle nogle PL/SQL scripts mens archivelogging er slået fra, og så skal det slås til igen, så jeg fulgte bare en anvisning jeg havde fået.

Jeg ser nu at jeg kun har sat een af 2 parametre.

Tak for hjælpen, - pnielsen, drop et svar, - så deler I points
Avatar billede pnielsen Nybegynder
14. april 2006 - 00:22 #4
Foreslår den også at du tager en export inden du starter på det pl/sql script?

Umiddelbart ville jeg være skeptisk ved at slå det fra, så hellere køre med archiving og få de mange archive filer ud af det som ventet. Ellers så fuld backup inden du sætter basen i noarchivelog - og så sikre dig at der ikke sker anden aktivitet på basen mens det script kører.

Nej - jeg er IKKE en gammel bitter mand :-) Men har siddet i Oracle support i 6 år og har hørt de værste historier.

Good luck.
Avatar billede amoelle Nybegynder
15. april 2006 - 12:38 #5
Tak for gode tips, - kynisk realisme er jo også altid bedre end ødelagte data :-)

Jeg har nogle indledende scripts, der afvikles mens systemet er live og der der archivelogging på databasen.
Så stoppes systemet og alle de relevante tabeller eksporteres til en andet schema.
Så slår jeg archivelogging fra (af performance hensyn , - vi skal klemme nedetiden ned under 12 timer (!!)  og afvikler alle konverteringsscripts)
Endelig afvikler jeg nogle kontrolscripts, og hvis/når resultatet er tilfredsstillende slår vi archivelogging til igen.
Herefter opgraderer vi selve applikationen til at passe til den konverterede database.

mvh Anne

PS lige nu er jeg ved generalprøven, - og alt tegner OK :-)