Avatar billede penta Nybegynder
12. april 2006 - 12:45 Der er 3 kommentarer

Hvordan global var i onClipEvent(data)

Jeg har et problem med onClipEvent(data) - jeg vil gerne sætte vidde og højde på et billede gennem onClipEvent(data). Jeg kan godt sætte værdierne ved eks.

onClipEvent(data){
_width = 190;
_height = 190;

}

men jeg vil gerne sætte weight og height til en værdi, som jeg har fra en global variabel eks.

onClipEvent(data){
_width = bredde;
_height = hoejde;

}

...hvis jeg prøver ovenstående eller bare sætter en trace(); ind, så forsvinder mit billede.

Er der nogen der kan hjælpe her? Jeg har ikke meget styr på onClipEvent(data).

Det jeg skal have gjort er, at jeg har et xml doc hvori jeg har defineret højde og bredde samt url på billede. Jeg vil gerne ændre billedet størrelse udfra de informationer jeg har i mit xml doc.

Hurtigt svar vil være dejligt :)
Avatar billede _k Nybegynder
12. april 2006 - 15:55 #1
Den er gal med dit scope. Du script ligger jo på et mc (læs: inde i et mc) og du skal jo gerne ud derfra. Det kommer du med _parent:

onClipEvent(data){
  _width = _parent.bredde;
  _height = _parent.hoejde;
}

Hvorfor bruger du "data" og ikke "load"?

..og mht. xml finder du en masse eksempler i denne kategori hvis du søger på det. Driller det, så sig bare til.
Avatar billede penta Nybegynder
06. juli 2006 - 15:58 #2
sent tak ;) - kan du sende et svar, så skal du få points?
Avatar billede _k Nybegynder
06. juli 2006 - 16:06 #3
Ok.