Avatar billede forfatterksl Nybegynder
11. april 2006 - 22:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål til mail-functionen i PHP

Jeg har problemer med mail-functionen, når jeg bruger den via mit webhotel på surftown.dk.

De e-mails, jeg automatisk afsender, opsuges i spam-filtre, fordi der ikke er afsender-id-halløj på dem.

Jeg TROR, at det har noget at gøre med, at jeg skal bruge deres Port 587 i stedet for standarten - i så fald dette er rigtigt, hvordan ændrer jeg så porten og hvad kan jeg ellers gøre?
Avatar billede medions Nybegynder
11. april 2006 - 22:48 #1
Dette skulle meget gerne gå igennem:

<?php
if(isset($_POST['send'])){

mail("alexander_hv@hotmail.com", "$_POST['emne']", "$_POST['besked']", "From: $_POST['navn'] <$_POST['mail']>\nContent-type: text/html; charset=iso-8859-1");

echo "Din mail er nu sendt";
}

?>

<form action="<?php echo $PHP_SELF; ?>" method="post">
Navn: <input type="text" name="navn"><br>
Email: <input type="text" name="mail"><br>
Emne: <input type="text" name="emne"><br>
Besked: <input type="text" name="besked"><br>
<input type="submit" name="send" value="Send tilmelding">
</form>

//>Rune
Avatar billede forfatterksl Nybegynder
12. april 2006 - 01:14 #2
Det gider godt nok ikke at virke... der kom vist en fejl:

Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in /hsphere/local/home/lauritze/kasper-lauritzen.dk/mailer.php on line 4

Jeg lavede så koden om, så $_POST-værdierne var udskiftet med ord og adresser.
Der accepterer den koden, så der er ingen fejl som sådan, men indtil nu har jeg ikke modtaget nogen e-mail...

Og jeg skulle meget gerne have lavet e-mail-adressen om til min egen ;-)
Avatar billede forfatterksl Nybegynder
15. april 2006 - 20:05 #3
Kunne nogen finde ud af hvordan man ændrer porten til 587, når man sender e-mails?
Avatar billede forfatterksl Nybegynder
16. april 2006 - 12:43 #4
Jeg fandt selv et svar:

Man skal bare sætte
  ini_set(sendmail_from, "afsenders@mail.dk");
foran mail-koden samt
  ini_restore;
bagefter, så går det igennem spam-filtrene.