Avatar billede nizo Nybegynder
11. april 2006 - 21:11 Der er 17 kommentarer

POST med header

Hvordan er det lige jeg sender POST data med header funktionen?
Avatar billede jens12 Nybegynder
11. april 2006 - 21:24 #1
Nu forstår jeg ikke dit spørgsmål ordenligt men,
Er det det du mener ? :
<?php
$query = mysql_quer("din forspørgsel til mysqldb");
header("LOCATION: din side.php");
?>
Avatar billede nizo Nybegynder
11. april 2006 - 21:25 #2
Nej jeg vil gerne kunne sende POST's uden brugen af HTML
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. april 2006 - 21:28 #3
Du "poster" bare til side2 og bruger din header derfra? Eller?
Avatar billede nizo Nybegynder
11. april 2006 - 21:29 #4
Så sender jeg da ikke en POST. Jeg har hørt om at POST's kan sendes via headeren..
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. april 2006 - 21:32 #5
Men hallo. Hvad skal det bruges til og hvad mener du.
Og hvis du ikke sender en post, når den dukker op på en anden side, så ved jeg ikke hvad man gör. Du kan bruge get, hvis du skla have den med din header.
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. april 2006 - 21:33 #7
header("LOCATION: din side.php?var=".$_POST['dd']);
Men du kan ikke hente den med post
Avatar billede nizo Nybegynder
11. april 2006 - 21:36 #8
Jeg skal sende POST data til en side via PHP og ikke noget HTML..
Jeg er interesseret i at bruge header("location: blalba");
Jeg vev bare at header funktionen kan sende post's
Avatar billede steven_ Nybegynder
11. april 2006 - 21:46 #9
<form action="den side du ønsker at anvende dine post's på" method="post">
..
</form>
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. april 2006 - 21:49 #10
Redirect the POST like this:

header("HTTP/1.0 307 Temporary redirect");
header("Location: https://myserver.redcetus.com/otherlocation");

if you dont put the 307 status code, the browser will use the GET method even if the original request was a POST

WARNING: the POST method should not be idempotent. If you need to use this, you better take a closer look to your design.

Det er det närmeste jeg kommer???
Avatar billede coderdk Praktikant
12. april 2006 - 09:48 #11
header kan ikke sende posts. Du kan bruge fsockopen/fwrite.
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. april 2006 - 09:56 #12
coderdk->I mit eksempel sender man faktisk en postvariabel. Men der kommer en irreterende boks der fortæller en om man nu også vil tage variabler med til den anden side ;o) Og det er jo næppe optimalt.
Men eftersom nizo ikke vil sige hvad og hvorfor han netop skla sende via post uden html, kan han jo ikke forvente at vi kan hjælpe.
Avatar billede coderdk Praktikant
12. april 2006 - 10:40 #13
Mjoooh, din eksempel sender ikke POSTs som sådan, den fortæller browseren at den skal sende sin POST igen, bare til en anden adresse. Der er sikkert browsere som gør dette forkert. Den korrekte måde er faktisk at browseren skal advare dig og spørge om du virkelig vil sende det du postede til en anden adresse :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. april 2006 - 10:45 #14
Formodentlig. Har ikke checket og gider heller ikke. Har aldrig haft brug for at "sende" en postvariabel med en header og får det formodentlig heller aldrig. Som der bliver skrevet:
"WARNING: the POST method should not be idempotent. If you need to use this, you better take a closer look to your design."
Avatar billede nizo Nybegynder
12. april 2006 - 11:16 #15
Jeg fandt selv ud af det..
Det er funktionen cURL jeg skal have et kig på.
Og det kan i jo også ;)
Anyways hvis nogle vil have point så lig et svar..
Avatar billede coderdk Praktikant
12. april 2006 - 11:37 #16
Du behøver ikke bruge cURL, du kan godt nøjes med fsockopen/fwrite - Men cURL er et glimrende tool, kender det godt :)
Avatar billede nizo Nybegynder
12. april 2006 - 11:53 #17
Jeg fatter bare ikke sockets endnu, og det var bare det her jeg ledte efter - og det virker rigtig godt, såeh :)