Avatar billede dollarklavs Nybegynder
11. april 2006 - 17:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

XSL problem: dokument genererer en ekstra (tom) side

NB: dette er min første post på eksperten, så bær over med mig, hvis der er visse mangler i min beskrivelse af problemet.

Mit master-set ser således ud:

[snip]

<fo:layout-master-set>
  <fo:simple-page-master master-name="foobar" page-height="29.7cm" page-width="21cm">
    <fo:region-before region-name="header" extent="0.5cm"/>
    <fo:region-body margin-top="0.5cm" margin-bottom="1.0cm" margin-left="2cm" margin-right="2cm"/>
    <fo:region-after region-name="footer" extent="1.5cm"/>
  </fo:simple-page-master>

  <fo:simple-page-master master-name="foobar2ndcopy" page-height="29.7cm" page-width="21cm">
    <fo:region-before region-name="header" extent="0.5cm"/>
    <fo:region-body margin-top="0.5cm" margin-bottom="1.0cm" margin-left="2cm" margin-right="2cm"/>
    <fo:region-after region-name="footer" extent="1.5cm"/>
  </fo:simple-page-master>
</fo:layout-master-set>

<fo:page-sequence master-reference="something">
  <fo:static-content flow-name="header">
  </fo:static-content>
  <fo:static-content flow-name="footer">
    <xsl:call-template name="numberingFooter"/>
  </fo:static-content>

  <fo:flow flow-name="xsl-region-body">
    <xsl:call-template name="graphicHeader"/>
    <xsl:call-template name="data"/>
    <fo:block font-size="6pt">
      <xsl:call-template name="blah"/>
    </fo:block>

    <fo:block id="terminator"/>

  </fo:flow>
</fo:page-sequence>

<fo:page-sequence master-reference="something2" initial-page-number="1">
  <fo:static-content flow-name="header">
  </fo:static-content>
  <fo:static-content flow-name="footer">
    <xsl:call-template name="numberingFooter2"/>
  </fo:static-content>

  <fo:flow flow-name="xsl-region-body">
    <xsl:call-template name="graphicHeader"/>
    <xsl:call-template name="data"/>

  <fo:block font-size="6pt">
    <xsl:call-template name="blah"/>
  </fo:block>

  <fo:block id="terminator2"/>

  </fo:flow>
</fo:page-sequence>

[snip]

<xsl:template name="data">

[snip - en masse indhold her]

  <fo:block break-before="page"/>
</xsl:template>

<xsl:template name="blah">

[snip - mere indhold her]

</xsl:template>

Mit problem er, at jeg får en ekstra tom side mellem mine to kopier af det samme dokument... Jeg har prøvet at udkommentere alle mine forekomster af "<fo:block break-before="page">" men det ser ikke ud til at det er dette tag der forårsager sideskiftet...

Mit dokument består af 3 sider der gentages 2 gange, altså i alt 6 sider. Men jeg får en tom side 4 i et dokument på 7 sider i stedet.

Er der en betingelse der gør at jeg skal starte på en side med ulige nummer efter page break ??
Avatar billede dollarklavs Nybegynder
12. april 2006 - 17:12 #1
Jeg fandt selv følgende løsning på mit problem:

[snip]

<fo:page-sequence master-reference="something" force-page-count="no-force">

[snip]

<fo:page-sequence master-reference="something2" force-page-count="no-force" initial-page-number="1">

[snip]

Problemet er (var), at force-page-count had default værdien "auto", hvilket tvinger den sidste side i min page-sequence til at være et lige sidenummer, idet den efterfølgende page-sequence ("something2") starter med en ulige side.

så, problemet er løst \o/

/DollarKlavs
Avatar billede dollarklavs Nybegynder
12. april 2006 - 17:18 #2
Ovenstående skulle åbentbart have været et svar.

Jeg savner en "edit" funktion Ôô

/DollarKlavs