Avatar billede stkol Nybegynder
11. april 2006 - 15:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Reload dokument 1 gang lige efter at at den er åbnet

Hejsa

Jeg ved godt det kan lyde tåbeligt at ville lave en reload/refresh på en side bare 1 gang lige efter at man har loadet den, men der er en årsag.

Jeg har en frame som indeholder et dokument, hvori der er en IFRAME. Selve dokumentet i IFRAME loader OK, bortset fra en select box, som blot smider en firkantet farveklat der hvor SELECT boxen skulle have været, men laver man en refresh på denne side, så er der intet problem med at vise den korrekt!

Hvordan gør man sådan at lige når siden er blevet åbnet, så laver den automatisk en refresh på siden blot 1 gang ??

/Stig :-)
Avatar billede roenving Novice
11. april 2006 - 18:39 #1
F.eks. ved at sætte en get-parameter på, når man reloader !-)

<script type="text/javascript">
window.onload = function(){
  if(!location.search)
    location.replace(location.href + "?reload=true");
}
</script>

-- hvis der i forvejen er get-parametre, skal man jo lige finde ud af, om den konkrete reload-parameter er til stede !o]
Avatar billede stkol Nybegynder
11. april 2006 - 20:03 #2
Hej roenving

Jeg syndes ikke at den reloader  som den skal! Skal der sættes nogle andre parametre i dokumentet for at det virker??
Avatar billede roenving Novice
11. april 2006 - 20:17 #3
Får du nogen fejl ?-)

-- og hvis ikke: Forbliver adresselinjen uændret ?o]
Avatar billede stkol Nybegynder
11. april 2006 - 21:01 #4
Nej, jeg får ingen fejl!! Underligt nok .. Jeg kan ikke se at der sker noget i adresse linien!
Avatar billede roenving Novice
11. april 2006 - 21:04 #5
Har du andre onload-funktioner ?-)
Avatar billede roenving Novice
11. april 2006 - 21:04 #6
Kunne du lægge et link !o]
Avatar billede stkol Nybegynder
11. april 2006 - 21:17 #7
Jeg har en onload funktion i body som er følgende:

onLoad="show_clock()"

Jeg kan desværrer ikke smide et link da den ligger i et udviklings miljø, som ikke kører op i mod nettet ..
Avatar billede roenving Novice
11. april 2006 - 21:23 #8
-- så prøv at fjerne onload-tingen i body-tagget og skriv i stedet:

<script type="text/javascript">
window.onload = function(){
  if(!location.search)
    location.replace(location.href + "?reload=true");
  show_clock();
}
</script>
Avatar billede stkol Nybegynder
11. april 2006 - 22:20 #9
Sådan der.. Så virker det :-) 1000 tak... Smider du et svar??
Avatar billede roenving Novice
11. april 2006 - 22:22 #10
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
11. april 2006 - 22:26 #11
-- og tak for point ;~}
Avatar billede stkol Nybegynder
11. april 2006 - 22:27 #12
Velbekomme ;-)