Avatar billede smokiespartakus Nybegynder
11. april 2006 - 14:36 Der er 12 kommentarer

Comp slukker når jeg sætter ps2-keyb til.

Hej.
Jeg har et mystisk problem.
Min comp ville ikke tænde, dvs. ingen reaktion overhovedet hvis jeg trykkede på powerknappen.
Så jeg prøvede med en anden strømforsyning -  Ingen reaktion.
Herefter med et nyt bundkort - Ingen reaktion.
Ved et tilfælde prøvede jeg uden der sad andet til end strømmen på bundkortet, og så kunne den tænde. Efter forskellige udelukkelser fandt jeg ud af at det var når mit ps2-keyb sad til der ikke var nogen reaktion. Meget mystisk! Jeg har herefter prøvet med en tredje psu, og der lykkedes det mig at få compen til at reagere, men den starter ikke op. Der er bare strøm til comp'en og vist osse signal til skærmen, men uden der sker noget andet.
Hvis jeg sætter keybordet til mens comp'en kører (og winblows fint starter op) så slukker den med den ene psu og genstarter (uden at starte rigtigt) med den anden.
Nogen ideer, anyone???
Det er en sempron 2600+ socket A, Asrock bundkort, standard midi-tower og 250w-300w psu.

mvh Jonas
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. april 2006 - 14:49 #1
Har du prøvet med et andet keyboard?
Avatar billede smokiespartakus Nybegynder
11. april 2006 - 14:59 #2
Jep.. troede jeg havde fået med, men åbenbart ikke. Det virker heller ikke.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. april 2006 - 15:11 #3
Din PS2 port er tilsyneladende stået af. PS2 kan forresten ikke hotplugges (sættes til mens maskinen er tændt).
Du har ikke byttet rundt på keyboard og mus?

En læsning her og nu kan være et usb keyboard.
Avatar billede smokiespartakus Nybegynder
11. april 2006 - 15:14 #4
Det kan jo ikke være porten, da jeg har prøvet to bundkort, lr jo self men, det er da højst usandsynligt. Jeg ved godt man ikke kan plug'n'pray'e ps2, men jeg har aldrig været ude for det slukker en comp at man prøver. Det virker bare ikke.
USB-keyb løsningen har jeg self tænkt over, men den vil jeg egentlig helst undgå.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. april 2006 - 07:45 #5
Jeg tror ikke dit keyboard er problemet, jeg tror at du har noget galt i samlingen af din PC. Har du prøvet dit keyboard på en helt anden maskine??
Avatar billede smokiespartakus Nybegynder
19. april 2006 - 09:37 #6
Nejda, self er ikke keyb. Det har jeg jo osse prøvet to af(der begge virker på andre comps). Syns jeg har prøvet to af det hele, kan der være noget i kabinettet der kan gøre det?
Mener ikke at en sådn fejl kan have noget med hverken cpu eller ram at gøre, men er ikke sikker.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. april 2006 - 10:04 #7
du kan have en stel fejl, som du kun ser når du sætter stikket i (og der opstår forbindelse med kabinettet).

Har du mulighed for at teste maskinen med et USB keyboard, eller kan den boote uden keyboard?
Avatar billede smokiespartakus Nybegynder
19. april 2006 - 13:01 #8
Jeg kan sagtens boote uden keyb.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. april 2006 - 14:24 #9
Så fejlen er isoleret til at du sætter keyboardet til. Enten er der noget galt med keyboardet. Eller monteringen af motherboardet i kabinettet (der skaber en kortslutning når du sætter keyboardet til. Eller Fejl på motherboardet.
Avatar billede smokiespartakus Nybegynder
19. april 2006 - 14:40 #10
Hmmm.. det må jeg se på. Bare mærkeligt det er sket ud af ingenting. Jeg må lige se om ikke jeg ka få pakket noget af det ind i antistatisk pose eller noget. Så vender jeg lige tilbage. Tak indtil videre ;o)
/J
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. april 2006 - 15:38 #11
Ikke nogen god ide at pakke det i en antistat.

Har du prøvet at fjerne alt det hardware der ikke er nødvendigt for at boote?
Avatar billede smokiespartakus Nybegynder
19. april 2006 - 15:44 #12
Nåh.. ved "pakke ind", mener jeg at sætte et lille stykke mellem bundkort, og den møtrik der sidder fast i bundkortet. Det har jeg fået at vide en gang i en comp-biks er smart for at undgå kortslutnigner ved statisk el fra kabinettet. Eller noget i den retning. Der sidder cpu, ram og gfx på, det er det.. og så self. keyboardet der laver ravagen..