Avatar billede agerled Nybegynder
11. april 2006 - 08:53 Der er 5 kommentarer

Sende mail igennem exchange server

Hej

Er der nogen der har et simpelt eksempel på hvordan man sender en mail igennem en exchange server...??

Jeg bruger vs2005.

tak!
Avatar billede bernhof Nybegynder
11. april 2006 - 12:29 #1
Der er lavet et helt website udelukkende om System.Net.Mail namespacet, som er det namespace med hvilket du sender e-mails. Her er lidt copy/paste fra det site:

'create the mail message
Dim mail As New MailMessage()

'set the addresses
mail.From = New MailAddress("me@mycompany.com")
mail.To.Add("you@yourcompany.com")

'set the content
mail.Subject = "This is an email"
mail.Body = "this is a sample body with html in it. <b>This is bold</b> <font color=#336699>This is blue</font>"
mail.IsBodyHtml = True

'send the message
Dim smtp As New SmtpClient("127.0.0.1")
smtp.Send(mail)

Kilde: http://www.systemnetmail.com/
Avatar billede agerled Nybegynder
11. april 2006 - 12:33 #2
ok, jeg ville nu gerne sende igennem en bestemt konto på exchange serveren..??
Avatar billede arne_v Ekspert
12. april 2006 - 04:20 #3
bernhof's kode er SMTP mail

jeg tror at du skal bruge CDO

men jeg er ikke sikker

http://www.outlookcode.com/d/cdo.htm

har en masse links

http://www.kbalertz.com/kb_310221.aspx

her et simpelt eksempel
Avatar billede agerled Nybegynder
12. april 2006 - 06:54 #4
Hej arne_v.

Jeg synes ikke direkte jeg kan finde nogle eksempler på at sende en mail på de sider. Overser jeg noget?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2006 - 02:49 #5
det sidste eksempel kalder en .Send metode, som jeg vil tro sender email

men da CDO så vidt jeg ved kan snakke både Exchange og SMTP så skal man naturligvis
checke hvad den gør