Avatar billede krukken Juniormester
10. april 2006 - 20:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner man parametrene fra URLen

Hvordan fjerner man paramter fuldstændigt fra URLen? Altså så hvis man eksempelvis har en funktionalitet hvor man submitter en form så bliver der indsat data først gang. Men hvis man reloader siden, så bilver dataene ikke indsat igen.

P.S Dette er ikke et spørgsmål om "get" eller "post" forms.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. april 2006 - 21:03 #1
Når du opdaterer i en database skal du bruge "post" (og ikke "get"). Du skal umiddelbart efter submit gå til en php-side, der laver opdateringen, og ikke andet, udover at slutte med en redirect til den side, der nu skal vises til brugueren.
Avatar billede showsource Seniormester
10. april 2006 - 21:03 #2
Du kan lave en header før output.

<?php
if(isset($_POST"["tekst"])) {
// do DB eller lign.
header("Location:". $_SERVER{"PHP_SELF"]);
exit;
}

?><html><head>..........................
Avatar billede morhan Novice
10. april 2006 - 21:03 #3
Det man ofte gør er, at lave en redirect efter data er behandlet

script1.php: <form action="script2.php">

script2.php: behandl data fra formen, og redirect tilbage til script1
Avatar billede krukken Juniormester
10. april 2006 - 21:14 #4
Kan det ikke gøres nemmere ved at kalde en funktion efter man har brugt sine data?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. april 2006 - 21:45 #5
Du er nødt til at lave en redirect. Det kan da næsten heller ikke være nemmere.
Avatar billede krukken Juniormester
10. april 2006 - 22:04 #6
erikjacobsen > du kom vist først med svaret.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. april 2006 - 22:11 #7
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
11. april 2006 - 00:00 #8
Erik: Jeg kom lige til at se denne side: http://myndigheder.danmark.dk/txt/person.asp?page=person&objno=1176304 - Hvordan filen får man fat i så mange ordener? :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. april 2006 - 00:03 #9
Rimeligt meget off-topic, men jeg vil tro man bare skal opføre sig ordentligt.
Avatar billede pvtsommer Nybegynder
11. april 2006 - 12:58 #10
Orv... Er det faktisk denne Erik Jacobsen? Så er du jo en fin mand... For queen and country...
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
11. april 2006 - 15:34 #12
hehe ja det skal man vel, men man skal vel også bevæge sig i de rigtige kredse på de rigtige tidspunkter? min morfar var da fx en flink og fin mand men han fik ingen ordner :P

Og ja, jeg ved godt det var temmelig off-topic, men blev blot ret så imponeret :)
Avatar billede pvtsommer Nybegynder
11. april 2006 - 17:17 #13
Det er også imponerende i mine øjne. Er der noget jeg har respekt for, så er det sådan noget :) - For det er ikke noget man får uden grund :):):)
Avatar billede krukken Juniormester
09. maj 2006 - 20:19 #14
Ønskede ikke point