Avatar billede laustdeleuran Nybegynder
09. april 2006 - 23:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

XHTML Validering: PHPSESSID

Hej alle.
Tja, det her er vel egentlig et ret kendt problem. Kort sagt er mit problem dette:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fvirksomhed.ljd.dk%2Findex.php%3Fpage%3D1

eller sagt på en anden måde: Min XHTML vil ikke validere pga. mine PHP sessions. Er der en måde jeg kan løse dette problem? Jeg har kigget ret mange steder på netteto g fundet en del forskellige løsninger der bruger ini_set(), men jeg kan sq ikke få det til at virke.

Det skal siges at jeg IKKE har adgang til php.ini. Det er på en "normal" billig webserver (webhosting.dk).

På forhånd tak.

Vh. Laust
Avatar billede laustdeleuran Nybegynder
09. april 2006 - 23:22 #1
Desuden virker det heller ikke som om at validatoren finder min DOCTYPE - hvorfor??
Avatar billede laustdeleuran Nybegynder
09. april 2006 - 23:26 #2
Ok, har fundet ud af det med DOCTYPE'n - Det var en bøf fra min side - havde lavet en fejl i et forsøg på at rette siden med ini_set() :P

Men jeg skal stadig bruge hjælp til det oprindelige spørgsmål!! Igen tak!
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
09. april 2006 - 23:36 #3
De skriver
"The most common cause of this error is unencoded ampersands in URLs as described by the WDG in "Ampersands in URLs"."
og henviser til
http://www.htmlhelp.com/tools/validator/problems.html#amp
som forklarer at man gerne skal brueg & fremfor & da det kan føre til forvirring for browseren
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
09. april 2006 - 23:37 #4
Eller. Jeg var måske lidt for hurtigt. Problemet er jo selvfølgelig at PHP selv tilføjer den del til dine URLs.

Jeg trækker mig tilbage igen
Avatar billede coderdk Praktikant
10. april 2006 - 02:48 #5
I php.ini under arg_separator.output sæt den til &
http://dk.php.net/manual/en/ini.core.php#ini.arg-separator.output
Avatar billede greew Nybegynder
10. april 2006 - 06:30 #6
coderdk: du er gud!!
Avatar billede laustdeleuran Nybegynder
10. april 2006 - 07:32 #7
javel ja, coderdk. Men jeg har jo netop IKKE adgang til php.ini, som jeg skrev før - hvad gør jeg så?
Avatar billede greew Nybegynder
10. april 2006 - 07:45 #8
Du burde alligevel kunne ændre denne via ini_set('arg_separator.output','&');
Avatar billede laustdeleuran Nybegynder
10. april 2006 - 16:23 #9
Jeps det virker, greew - har øjensynligt bare fucket op i det tidligere. tak for hjælpen, Post et svar, og pointene er dine.
Avatar billede greew Nybegynder
10. april 2006 - 17:15 #10
Glad to help :-)
Avatar billede coderdk Praktikant
10. april 2006 - 20:00 #11
Næste gang så betyder PHP_INI_ALL på den side jeg henviste til, at du kan ændre det i .htaccess, ini_set og hvilke muligheder der ellers er ;)