Avatar billede lordnelson Seniormester
09. april 2006 - 23:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Connect til andet drev

Hej

Har et program der skal connecte til et andet drev, som brugeren normalt ikke har rettigheder til.

ved hvordan jeg kan gøre det med et batch fil ved hjælp af Netuse commandoen, men duer jo ikke rigtigt inde i programmet, er der nogen der har et forslag til hvordan jeg kan gøre dette?

Altså oprette forbindelse til et drev incl. brugernavn password, og derefter når programmet lukkes nes at frakoble drevet igen.

Mvh
LN
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2006 - 03:12 #1
eksempel på at tilkoble:

Imports System
Imports System.Runtime.InteropServices

Namespace E
    Class MainClass
        <DllImport("mpr.dll", EntryPoint:="WNetAddConnection")> _
        Public Shared Function WNetAddConnectionA(ByVal lpszNetPath As String, ByVal lpszPassword As String, ByVal lpszLocalName As String) As Integer
        End Function
        Public Shared Sub Main(ByVal args As String())
            WNetAddConnectionA("\\ARNE\ARNE", Nothing, "Z:")
        End Sub
    End Class
End Namespace

andet argument er passwordet

skal du angive username så skal du bruge WNetAddConnection2

der er en WNetCancelConnection til at disconnecte med
Avatar billede lordnelson Seniormester
10. april 2006 - 13:56 #2
Hej
tror jeg har fået lidt forståelse for det,
håber du  lige kan hjælpe færdig
probelemet ligger i at jeg skal bruge en database der ligger
på en server hertil har jeg denne sti
Global.System.Configuration.DefaultSettingValueAttribute("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=""k:\data\administration\database\data.mdb""")> _

Det er denne sti jeg som normal bruger ikke har tilladelse til selve
drevet K er fra den pc jeg sidder ved.
på selve serveren er det D drevet.

Ved heller ikke helt hvor jeg skal indsætte koden til at connecte med
skal vel være før brugen af databasen.

Håber det er til at forstå
hilsen
LN
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2006 - 14:46 #3
ja

du skal vel mappe k drevet til den rigtige \\servernavn\sharenavn inden\du aabner connection

har du overvejet security aspekterne af at have et password i din kode ?
Avatar billede lordnelson Seniormester
12. april 2006 - 11:11 #4
Kan ikke får det til at virke
men send et svar så skal du få point.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. april 2006 - 12:34 #5
svar

hvad er det som ikke virker ?
Avatar billede lordnelson Seniormester
12. april 2006 - 13:58 #6
Kan ikke få tilladelse til at bruge drevet
når jeg logger på som en anden bruger,
men prøver nu at tage de tabeller jeg skal bruge og kopierer
dem til en anden database, der er på et drev hvor normal bruger godt må komme
problemet ligger i den(de) der har lavet databasen har alle tabeller i den også regnskab mv. der jo ikke kan være til alle og enhver, men de tabeller jeg skal bruge er ikke så vigtige. Bare lidt ærgeligt ville have været nemmere i en applikation
bare at skrive brugernavn password til drevet ,
KAn man nu jeg tænker mig om Få den til at køre en batch fil inden
for der kan jeg koble mig op med Netuse incl password mv.v

Altså i starten af applikation kører en batchfil med net use
godt være det du skrev virker, men kan ikke helt se det der med brugernavn også Og hvor koden skal ligge

Mvh

Ln