Avatar billede danm Nybegynder
09. april 2006 - 23:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Indsætte data i en Access database

Hej

Jeg bruger visual basic 2005 og bruger Access som database og oledb som driver. Når jeg henter data bruger jeg en datareader hvor jeg har lavet connectionstring lignede "Select * from kundedata"

Hvordan indsætter jeg så en ny række i min tabel?

Jeg har læst mig til at jeg skal bruge sql kommandoen "Insert" og så nogle parametre.

Men hvordan for jeg kørt sql kommandoen (og hvilke parametre bruger jeg i insert).

Nogen der kan skrive et lille eksempel til connection og det hele samt sql parametren
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2006 - 00:10 #1
http://www.eksperten.dk/artikler/832

har eksempel med Access og INSERT og parameters
Avatar billede danm Nybegynder
10. april 2006 - 01:50 #2
God artikel. Det kan bruges!

Lige et hurtigt spørsgmål:

Hvad bruges  cmd.ExecuteNonQuery  til?

Husk at svare med et svar og ikke en kommentar  (o=
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2006 - 01:56 #3
Command's har 3 Execite metoder:

ExecuteScalar som henter en værdi med SELECT

ExecuteDataReader som henter et result set med en SELECT

ExecuteNonQuery som udfører INSERT/DELETE/UPDATE (og CREATE/DROP af alt muligt)