Avatar billede oziris Nybegynder
09. april 2006 - 18:18 Der er 1 kommentar

Fodspor efter guide layer

En vanskelig en...

Jeg skal have nogen gående fodspor til at følge et guide layer.
Når et enkelt spor er sat, må det ikke flytte sig. dvs. der kommer hele tiden et nyt spor. Det enkelte spor må evt. fade ud efter nogen tid.
Hvordan skal jeg gribe det an?
Jeg forestiller mig jeg har to mc's: en højre fod og en venstre fod.
Nogen gode idéer?
Avatar billede fredeboss Nybegynder
09. april 2006 - 23:26 #1
Du skal lave et mc med to fodspor. i det mc skal du lave en animation hvor der først kommer et fodspor og derefter to. I sidste frame i mc'et laver du lave en stop() action. (Hvis fodsporet skal fade ud efter noget tid kan du også bare lave mc'et langt og til sidst fade sporet ud).

Så indsætter du fodsporsmcerne på scenen med forskellig tid(altså laver en animation hvor du tilføjer nye fodsporsmc'er) og så har dine fodspor!

Hvis du vil lave fodsporene efter en guide skal du bruge en del actionscript så dette er den letteste løsning!