Avatar billede madsbjoern Nybegynder
09. april 2006 - 17:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

J2ME - sende tekst og binær data i "omgang"

Hejsa

Jeg sidder og er i gang med et projekt hvor jeg skal have sendt billed fra en J2ME applikation til en server. Jeg har allerede lavet en lille applikation der via en socket-connection sender et billede (jeg konverterer det til et bytearray og bruger en OutputStream). Jeg har dog også brug for at sende en lille XML-fil der bl.a. indeholder en katagori og tidsstempel. Er der en smart måde at lægge det hele i een pakke så man ikke skal sende det over to "omgange"?

Mvh Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2006 - 17:55 #1
du kan vel lave en lille protokol

4 bytes med antal "klumper" N
N x (4 bytes med længde af "klump" + bytes i "klump")

og så sende

længden af XML
bytes i XML
længden af billede
bytes i billede
Avatar billede madsbjoern Nybegynder
09. april 2006 - 18:11 #2
Selvfølgelig - hvis jeg altså forstår dig ret er det jo ret simpelt. Altså, lægge billedet og xml-filen ned i et array bestående af mindre "klumper" f.eks. 4 bytes. Arrayet som sendes skal tilføjes en "header" på f.eks. 4 bytes der definerer længden på xml-filen efterfulgt af de binære xml-data (og samme procedure med billedet)!?
Avatar billede madsbjoern Nybegynder
13. april 2006 - 01:05 #3
Hej Arne, smid lige et svar op - har implementeret dit forslag til en lille "protokol".

/Mads :)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2006 - 01:48 #4
ok
Avatar billede madsbjoern Nybegynder
13. april 2006 - 12:53 #5
Btw, så vrøvlede jeg lidt i mit 2. indlæg, så se lige bort for det - det var vist ikke helt det du mente ;)

/Mads