Avatar billede viuf Juniormester
09. april 2006 - 17:02 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

iframe i midten

Hej
Hvordan får man iframe til at være i midten på web-siden?
Her er min iframe.

<iframe name="iframe" src="http://viuf.de/tfc98/forside/forside.htm" width="640" height="800" style="position:absolute;top:268px;left:200px;"FRAMEBORDER=no"></iframe>
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
09. april 2006 - 17:07 #1
<div style='text-align:center;width:100%'>
<iframe name="iframe" src="http://viuf.de/tfc98/forside/forside.htm" width="640" height="800" "FRAMEBORDER=no"></iframe>
</div>
Avatar billede viuf Juniormester
09. april 2006 - 17:48 #2
tak
men nu er der kommet border på
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
09. april 2006 - 18:16 #3
<div style='text-align:center;width:100%'>
<iframe name="iframe" src="http://viuf.de/tfc98/forside/forside.htm" width="640" height="800" FRAMEBORDER="no"></iframe>
</div>
Avatar billede viuf Juniormester
09. april 2006 - 18:28 #4
tak
jeg vil gerne give dig point men kan ikke
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
09. april 2006 - 18:48 #5
det kan du nu :)
Avatar billede olebole Juniormester
22. april 2006 - 22:10 #6
<ole>

- og hvis det skal være i valid kode (og det skal det vel):

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <title>TITLE</title>
<style type="text/css">
html, body {
    height: 100%;
    margin: 0;
    padding: 0;
}
</style>
</head>
<body>

<iframe style="width:640px;height:800px;margin:0 auto" frameborder="0"></iframe>

</body>
</html>

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
22. april 2006 - 22:14 #7
- doooohhhh .... sorry! En iframe er jo _ikke_ et block-element  :)

<div style="text-align:center">
    <iframe style="width:640px;height:800px" frameborder="0"></iframe>
</div>

- men læg mærke til gåseøjnene ved 'frameborder' attributten  ;o)
Avatar billede viuf Juniormester
23. april 2006 - 11:52 #8
hvordan kan man så få iframen til at blive opdateret hver gang man se iframen?
Avatar billede olebole Juniormester
25. april 2006 - 14:44 #9
- det forstår jeg ikke. Prøv at forklare lidt tydeligere  :)
Avatar billede viuf Juniormester
26. april 2006 - 07:57 #10
Hvis jeg har skrevet noget nyt i det dok. der skal vises i iframen bliver det ikke opdateret. Så skal jeg ind i internetindstillinger og slette midlertidige filer. Derefter kan jeg se det opdateret dok.
Kan man ikke skrive noget så iframen opdatere hver gang?
Avatar billede olebole Juniormester
26. april 2006 - 13:04 #11
Så kører din browser vist ikke med default-indstillinger. Er det et statisk eller dynamisk dokument, der loades i iframe'en?
Avatar billede viuf Juniormester
26. april 2006 - 21:23 #12
ved ikke hvad forskellen er.
Men det er word-dok. med gif-filer.
Avatar billede olebole Juniormester
27. april 2006 - 01:49 #13
- ja, så kan alt jo ske  =)