Avatar billede ugge Nybegynder
09. april 2006 - 15:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af simpel C++ funktion (til Java)

template<class I, class T, class S>
T vsum(I beg,I end,T init,S vaegt)
{
    T sum = init;
    while(beg != end) sum += *beg++;
    return sum * vaegt;
}

Ovenstående C++ funktion beregner en vægtet sum af en følge. Kan man programmere noget tilsvarende i Java??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. april 2006 - 16:03 #1
Ja, hvordan ligger din data - array? ArrayList?
Avatar billede ugge Nybegynder
09. april 2006 - 16:06 #2
Det er lidt forskeligt. Det skulle gerne være sådan at man kan sortere uagtet følgens faktiske type, dvs arrays, List, Vector etc. Ligesom C++ funktionen gør det.
Avatar billede ugge Nybegynder
09. april 2006 - 16:45 #3
Sludder og vrøvl. Det skulle gerne være sådan at man kan summe, ikke sortere, uanset følgens og den elementers faktiske type :)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2006 - 17:53 #4
Det kan ikke laves i Java.

Java har generics fra version 1.5, men fordi Java generics compiles til kode
inden de bruges (i modsætning til C++ hvor koden først genereres ved brug)
skal man angive hvad I/T/S er i fom af interfaces/baseclasses og Java har
ikke et Computable interface som angiver at man kan bruge +.
Avatar billede ugge Nybegynder
09. april 2006 - 18:32 #5
Jamen øv :-(
Avatar billede ugge Nybegynder
09. april 2006 - 18:49 #6
Kan man lukke spørgsmålet eller noget, nu hvor der ikke findes noget svar?
Avatar billede ugge Nybegynder
11. april 2006 - 00:40 #7
Hmm