Avatar billede Slettet bruger
08. april 2006 - 20:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Flash > PHP > Flash

Hej eksperter!

Kan jeg få et hurtigt eksempel (helst så simpelt som muligt), der indeholder en kode i Flash, der kan sende indholdet af en variabel til et PHP-script, hvorefter det afventer respons. Når den får dette, skal den så gøre opmærksom på, om transmissionen lykkedes.
Kan jeg desuden (nu er jeg ond) få jer til at skrive et PHP skript, der kan bruges til overstående formål?

Det ville være fantastisk, hvis jeg kunne få et helt konkret eksempel, hvor hver linie er beskrevet; jeg er data-transfer-nooben over alle noober!
Avatar billede fredeboss Nybegynder
09. april 2006 - 23:34 #1
actionscript:
var result_xml = new XML()
result_xml.onLoad = function() {
    trace(this.toString()) // her bliver resultatet skrevet ud
}
var lv = new LoadVars()
lv.acvar = "HELLO WORLD"
lv.sendAndLoad("script.php",result_xml)

PHP:
<?
echo "SVAR MODTAGET YEAH "+$_POST["acvar"];
?>
Avatar billede fredeboss Nybegynder
09. april 2006 - 23:36 #2
altså "script.php" er urlen til det script du nu vælger at kører!
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2006 - 08:11 #3
Virker ikke.

Flash:
var result_xml = new XML();
result_xml.onLoad = function() {
    a = this.toString;
}
var lv = new LoadVars();
lv.acvar = "HELLO WORLD";
lv.sendAndLoad("C:\\Program Files\\EasyPHP1-8\\www\\Flash - PHP - Flash\\script.php", result_xml);

PHP:
<?PHP

    $data = $_POST["acvar"];
    echo "SVAR MODTAGET: \'$data\'";

?>

Returnerer i FLash:
[Type function]
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
10. april 2006 - 11:21 #4
det som flash kan læse fra en PHP fil skal være i den rigtige syntaks, ala sådan her:

echo "minvar=avminarm&minandenvar=bundetind"

hvis det skal hentes ind i en xml-fil, skal det så lige se en hel del anderledes ud:

<motherofall>
  <envar>avminarmin</envar>
  <envar>nuislynge</envar>
</motherofall>

Derefter at arbejde med det i Flash kan være lidt kompliceret.
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
10. april 2006 - 11:21 #5
edit:
hvis det skal hentes ind FRA en xml-fil til et xml-objekt, skal det så lige se en hel del anderledes ud:
Avatar billede fredeboss Nybegynder
10. april 2006 - 16:32 #6
hvad er "a" for en variabel og hvad mener du med retunerer?? this.toString er værdien du får tilbage fra script.php og det har ikke noget med xml objekter at gører fordi man ændrer dataen til en string med toString! hvis du siger trace(this.toString()) i onLoad funktionen får du nøjagtigt det som php sender tilbage!! Der er en måde at komme omkring xmlObjekter og loadVars så du bare modtager en string fra phpscriptet :)
Avatar billede fredeboss Nybegynder
10. april 2006 - 16:34 #7
Hey du skal lægge phpscriptet op på en server og ikke kalde den via
C:\\Program Files\\EasyPHP1-8\\www\\Flash - PHP - Flash\\script.php
men via din server:
http:// ......
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2006 - 18:51 #8
Til det med serveren:
Selvfølgelig. Tak for informationen, men jeg vidste det godt.
Jeg bruger EasyPHP, der får Windows til at takle alt fra en bestemt mappe (i mit tilfælde en mappen 'C:\\Program Files\\EasyPHP1-8\\www') som en ekstern server.

Til alt det med XML:
Jeg forstår ikke noget af det.
Har aldrig arbejdet med XML eller loadVars før.
Kan du give et eksempel på brugen af det, så det virker til mit formål?
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2006 - 20:34 #9
Det kan I ikke...?
Avatar billede fredeboss Nybegynder
12. april 2006 - 16:52 #10
OK....
jeg sender dig de 2 scripts hvis du skriver din email :)
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2006 - 08:47 #11
Okaj...
Du har selv fået dem til at virke nu eller hvad?
Her er emailen: hf2ke@sol.dk
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2006 - 15:23 #12
Hvaaa'... Sker der noget? Jeg modtager ingenting...
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2006 - 14:35 #13
Nå... Det må du da selv om.

--- LUKKET ---