Avatar billede aspnet Nybegynder
08. april 2006 - 00:26 Der er 8 kommentarer

codebehind eller inline code i asp.net 2.0?

Jeg skal have vist data fra database.
Jeg kan ikke bruge det indbyggede data kontroller til noget, da jeg skal have fuld styr på de HTML koder der skal skrives.

Spørgsmålet er:

1) Skal jeg bruge CodeBehind metode til at lave bearbejdning af data og derefter sende html koder derfra.

eller

2) Bruge klassisk ASP metode med respone.write fra selve aspx filen.

3) Er der performance forskel mellem de to metoder?

4)

<html>
<body>
<table border="0">

Når jeg bruger Protected Sub Page_Load(ByVal Sender As Object, ByVal E As EventArgs)
så bliver alt html spyttet før html tagget. Hvad skal jeg skrive her, hvis jeg skal have codebehind funktion til at spytte html koder her?

</table>
</body>
</html>
Avatar billede arne_v Ekspert
08. april 2006 - 00:38 #1
Response.Write er en no no

jeg vil tro at du kan bruge en repeater
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. april 2006 - 02:18 #2
form1.Controls.Add(new LiteralControl("blah"));
skriver tekst ud til dig fra bemeldte metode, og indsætter det i formen, men du har andre muligheder også.
hvis du ønsker at skrive al din html selv, og dermed ikke vil benytte de indbyggede serverkontroller, vil du nok komme til at føle dig lidt modarbejdet af vs2005/asp.net - jeg synes da at du skal benytte dem.
mvh
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2006 - 07:30 #3
Den "officielle" metode i sådanne situationer er at anvende en Repeater da den er template drevet og du dermed selv skal angive den HTML der bliver danne pr. række.

Lad os høre om du kan få det til at spille med en Repeater ellers er der andre muligheder.
Avatar billede aspnet Nybegynder
09. april 2006 - 00:19 #4
Kan jeg få jer en af jeres email adresse, så kan jeg sende min projekt fil, og så kan I se forstå min problemstilling bedre.
Avatar billede aspnet Nybegynder
09. april 2006 - 13:38 #5
Jeg skal have lavet sådan en side:

http://www.aspnet.frac.dk
Avatar billede arriva Nybegynder
12. april 2006 - 14:17 #6
Gør dig selv en tjeneste og brug konsekvent code-behind.
Du kan evt. declare en public string i din code-behind og så skrive din kode i din Page_PreRender. HUSK! Brug stringbuilder! (og sæt nogle vbcrlf's ind så din kode bliver læsbar)
Eksempel:
public myString as string
Page_Prerender(...) handles ...
dim sb as new stringbuilder
sb.append("<table>"+vbcrlf)
sb.append(...)
sb.append("</table")+vbcrlf)

-----
<html>
...
<body>
<%=myString%>
</body>
</html>
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. april 2006 - 14:26 #7
jeg mener ikke du skal skrive din html selv.
du er velkommen til at lægge din email herud, så skal jeg nok skrive til dig - og tage et kig på det du sender.
mvh
Avatar billede aspnet Nybegynder
03. maj 2006 - 10:33 #8
min mail er: asp.net.starter@gmail.com