Avatar billede morild Nybegynder
07. april 2006 - 20:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Frames styring med PHP?

Jeg har brug for at styre mine frames bedre,derfor ønsker jeg en test af mine frames før jeg loader en ny side ind i dem.

Jeg bruger nu dette java script:

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
    parent.leftFrame.location.href = "venstre.htm";
</script>

Det jeg ønsker er at sammenligne "leftFrame" med en streng for at undgå unødige reloads af framen.

Jeg forestiller mig følgende:

"Hvis venstre frames URL ikke indeholder tegnene "venstre" så load venstre.php i venstre frame"

Kan dette omsættes til alm. kode?

if (indexOf(parent.leftFrame.location.href)!="venstre.htm")  {
          parent.leftFrame.location.href = "venstre.htm";
          }

Kan det gøres i PHP, så jeg ikke behøver at blande PHP og Javascript alt for meget? (Har ikke fundet nogle koder det kan det samme som Javascript endnu!?!)
Avatar billede pvtsommer Nybegynder
07. april 2006 - 21:18 #1
Hmm... Hvad er der i din venstre.htm?

HVIS det er noget database udtræk, kunne du lave en usynlig IFRAME som opdaterede fx en gang hvert 30 sekund, og tjekkede om der var kommet ny data i databasen siden sidst, og i så fald udprinte:

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
    parent.leftFrame.location.href = "venstre.htm";
</script>

Jeg forestiller mig fx at du har et forum, og så kan du sammenligne noget tids halløj. Din IFRAME skulle så konstant opdatere sin querystring med det seneste tidspunkt den var skrevet, så querystringen fx ville være denVenstreKontrolantIIFRAME.php?time=2116

Så tjekker den i databasen om 21:16 passer med det sidste info i forumstabellen, og hvis den ikke gør, reloader den så med denVenstreKontrolantIIFRAME.php?time=2116&todo=update, som tilføjer

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
    parent.leftFrame.location.href = "venstre.htm";
</script>
i denVenstreKontrolantIIFRAME.php?time=2118 (hvis vi siger der kom ny post efter 2 minutter).

Var det sådan noget lignende du søgte?
Avatar billede morild Nybegynder
07. april 2006 - 21:33 #2
Din ide er skam fin, bortset fra at det ikke lige var det jeg søgte :-)

Jeg har min menu i venstre frame, og den skal følge indholdet i mainFrame. Men da man kan komme "ude fra" og linke direkte til en underside - har jeg lavet det sådan at der bliver checket for om framesettet er loadet og hvis ikke loader det topFrame, leftFrame og tilsidst den ønskede side i mainFrame.

Derfor har jeg indsat :

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
    parent.leftFrame.location.href = "venstre.htm";
</script>

på alle sider, men det bevirker jo at hver gang indholdet i mainFrame ændre sig så opdateres leftFrame. Og dette er ikke altid nødvendigt! For hvis leftFrame er ="venstre.htm" så behøver jeg ikke at reloade den.

Men nu du nævner Iframe, kan du så give et KONKRET exempel på kode? (Jeg har IKKE brugt det før!)
Avatar billede morild Nybegynder
18. august 2010 - 18:13 #3
lukker spg.