Avatar billede nak-m Nybegynder
07. april 2006 - 16:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

At sende en variabel til en URL

Hej

Jeg har ikke arbejdet med PHP i så lang tid, at jeg ikke selv magter at finde en løsning. Jeg forstår dog syntaksen.
Jeg vil gerne lave en stor for-loop, hvorved der bliver sendt en variabel (det kunne fx være variablen defineret i for-loop'en) gentagent til en given URL indtil loop'en ophører.

Jeg håber I kan hjælpe mig. I må endelig spørge ind, hvis I finder mit spørgsmål for vagt. Tak på forhånd.
Avatar billede pvtsommer Nybegynder
07. april 2006 - 17:00 #1
Du vil i din for-loop fx sende til en anden fil, eller hvad mener du?

som at i for-loopen står der fx 1, som bliver til 2, som bliver til 3, og så vil du fx kalde

filenher.php?nyid=1, filenher.php?nyid=2 ? m.v.??
Avatar billede nak-m Nybegynder
07. april 2006 - 17:13 #2
Fil er et lidt for upræcist ord i mine øjne. Jeg havde tænkt mig at sende en $_POST-variabel til en anden URL, hvor $_POST-variablen fx kunne indeholde det gradvist stigende tal fra for-loop'en (fx 1 til 1000).
Avatar billede nak-m Nybegynder
07. april 2006 - 19:19 #3
Det kan ikke lade sig gøre?
Avatar billede pvtsommer Nybegynder
07. april 2006 - 19:23 #4
Din POST kan du jo bare smide i din querystring? Hvad er det helt nøjagtigt den anden URL gør? Giv et eksempel ;) - Jeg forsøger at forstå pointen :)
Avatar billede nak-m Nybegynder
07. april 2006 - 20:00 #5
Den kunne fx skrive variablens værdi. Men det betyder ikke så meget for mig, hvad den modtagende URL stiller op med variablen, det vigtigste er, at den modtager den. Altså selve det at sende en $_POST-variabel til en anden side, er det ikke muligt at gøre med en loop?
Avatar billede pvtsommer Nybegynder
07. april 2006 - 20:11 #6
Jeg forstår desværre ikke hvor du vil hen.

Men hvis vi snakker om at du poster noget data fra en formular til din lokale postthing.php og vil have jubii.dk/giveit.php til at modtage det, ja så tror jeg du skal droppe det igen ;) - Det tvivler jeg stærkt på er muligt. Især når det nu er et loop. Ellers ville man kunne lave en header, som smed det over i querystringen, men den er temmelig uholdbar ift. at du måske har 1000 det skal gøres med ;)

Så nej, det er ikke muligt...
Avatar billede nak-m Nybegynder
07. april 2006 - 20:36 #7
Der er ikke en måde, hvorpå problemstillingen kan løses? Det må da være muligt at sende nogle variabler uden, jeg skal sidde og indtaste alt manuelt?
Avatar billede pvtsommer Nybegynder
07. april 2006 - 21:13 #8
Jamen, så kom med et eksempel på en problemstilling.

Hvad har du af data? Hvor mange rækker af den data har du? Hvor vil du have den hen?

Du siger: Jeg har noget data, og jeg skal have den hen et andet sted. Hvad for noget data? Hvor hen?

:) Det hjælper ;)
Avatar billede nak-m Nybegynder
08. april 2006 - 16:40 #9
Problemstillingen er at det vil tage mig for lang tid at sende de data, jeg ønsker at sende, hvis jeg skal sidde og udfylde en formular om og om igen en tusind gange. Eftersom de data jeg gerne vil sende essentielt bare er et nummer, der stiger gradvist (altså fx 1 til 1000), så tænkte jeg, at man kunne lave en funktion, der gjorde dette automatisk; en funktion, der vha. en loop indsendte den "inkrementerende" variabel et hvis antal gange.

De data (eller den variabel) vil jeg gerne sende til en webside/URL. Er det ikke muligt at gøre på en smart måde?
Avatar billede mrjonez Nybegynder
08. april 2006 - 20:37 #10
hvis du skal poste noget i php så er det en større omgang...
læs mere på http://dk.php.net/fsockopen
ellers kan du gøre det vha. javascript som jeg syntes er en smule nemmere
http://www.devarticles.com/c/a/JavaScript/Programmatic-POST-Requests-with-JavaScript-A-Functional-Form-Emulator/1/
men hvis det kun er en variable der ændre sig syntes jeg da du skal gøre som pytsommer siger, nemlig at sende variablen i en querystring...
Avatar billede nak-m Nybegynder
09. april 2006 - 20:20 #11
Kan én forklare mig nærmere, hvad det vil sige, at sende variablen i en querystring? :)
Avatar billede nak-m Nybegynder
11. april 2006 - 19:22 #12
Der er ingen, der har en idé, om hvorledes man kan gøre?
Avatar billede nak-m Nybegynder
11. april 2006 - 19:48 #13
FYI, jeg lukker denne tråd i morgen aften, i fald jeg ikke får hjælp inden.
Så må jeg se, om det ikke er lettere at gøre det på et andet sprog.
Avatar billede nak-m Nybegynder
14. april 2006 - 20:51 #14
Jeg lukker så.