Avatar billede doktoren001 Juniormester
07. april 2006 - 14:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Rammer på tabeller

Hejsa,

Jeg vil lige høre om det er muligt i DW at lave en tabel hvor man kun kan se borders i højre og venstre side.
I f.eks. FP kan man styre rammerne som man lyster (selvom koden er helt umulig at læse bagefter).

Samtidig vil jeg også høre om man kan bruge grafik som en border?
og hvordan forgår det, hvis det altså er muligt?
Avatar billede miss-g Seniormester
07. april 2006 - 17:37 #1
Ja du kan både styre hvor der skal være border, og bruge grafik.

Eksempel på en border af grafik (uden stylesheet):
http://www.nicolin.dk/div/border/border.htm

Jeg har med vilje lavet cellspacing - så du kan se hvordan den er sat sammen.
Avatar billede miss-g Seniormester
07. april 2006 - 17:39 #2
Og her eksempel på en border i højre og venstre side ved hjælp af style:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Nicolin Grafik</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
<!--
.border_left_right {
    border-right-width: 1px;
    border-left-width: 1px;
    border-right-style: solid;
    border-left-style: solid;
    border-right-color: #000000;
    border-left-color: #000000;
}
-->
</style>
</head>

<body>
<table width="100" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" class="border_left_right">
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede doktoren001 Juniormester
07. april 2006 - 17:59 #3
Tak for det til jer begge, jeg aner ikke hvordan man gir point så kan i ikke lige fortælle mig det, så dele i dem. mange tak.
Avatar billede miss-g Seniormester
07. april 2006 - 18:26 #4
ha ha - jer begge. Der er kun mig *S*

Du markerer ganske enkelt mit navn i den hvide box og trykker derefter på `Accepter`

Håber du blev klogere ellers spørger du bare igen.
Avatar billede miss-g Seniormester
12. september 2006 - 23:36 #5
Du har glemt at lukke - se vejledning ovenover *S*