Avatar billede tommypedersen Nybegynder
07. april 2006 - 13:44 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

XAL 2.80 på SQL server 2000

Kan en XAL v. 2.80UK køre på en SQL 2000 hvis man f.eks. vælger en 3.5 kerne.

Ifølge hvad jeg kan se kan en std. 2.80 kun køre mod SQL 7.0.

Er der nogen problemer i det?
Avatar billede Broholm Novice
07. april 2006 - 13:54 #1
Du kan godt køre mod en SQL2000 uden en kerneopgradering. Der er nogle problemer, men de findes i applikation. Problemet løses dog nemt ved at sige at SQL databasen skal køre i "Database compability level 70" under Options.

-Broholm
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
07. april 2006 - 14:36 #2
Jeg får følgende fejlmeddelelse når jeg oversætter applikationen:

incorrect syntax near the keyword 'PERCENT'

Der er felter i flere tabeller der hedder PERCENT og de tabeller bliver slet ikke oprettet i database når jeg starter XAL med -zjSQLSRVR.XAL

Er PERCENT et keyword i SQL2000 så det går galt?
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
07. april 2006 - 14:36 #3
Jeg har sat DB i level 70
Avatar billede Broholm Novice
07. april 2006 - 14:44 #4
Ja, det er der problemerne er. Du skal tilføje "PERCENT" i KEYWORDS posten i XALSYS. Alternativt så kig i en nyere XAL på SQL og sørg for at posten er magen til.

Jeg sidder ikke lige med adgang til en XAL, så det er off-the-top-of-my-head. Alternativt kan jeg ligge et UPDATE statement som du skal skyde af i Query Analyser
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
07. april 2006 - 14:53 #5
Du skal tilføje "PERCENT" i KEYWORDS posten i XALSYS

Undskyld - kæden er lige hoppet af!
Avatar billede Broholm Novice
07. april 2006 - 15:07 #6
Der er en tabel i XAL databasen på SQL serveren som hedder XALSYS. Derinde er der en post med en liste af keywords. Deri skal du tilføje "PERCENT" som et keyword
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
07. april 2006 - 15:29 #7
Jeg havde fundet det i E-manageren - det virker perfekt.

Tak for hjælpen

Jeg skal til at konvertere hoveddatabasen på godt 2GB i Week-enden så det kan være der kommer lidt mere.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
07. april 2006 - 15:39 #8
Jo der var faktisk en ting mere.

Ved du hvilken collation man skal benytte i et Schweizisk system

Jeg kører nu med German_PhoneBook_CI_AS men XAL kommer med en fejl når systemet starter at sorteringen ikke passer med det der står i håndbogen.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
07. april 2006 - 16:23 #9
Her også prøvet med Latin1_General_CI_AS med samme fejl

Systemet siger direkte oversat:

Systemet har fundet en sorteringskommando der ikke passer til det der står i håndbogen. Denne fejl kan føre til sorteringsfejl mm. i systemet
Avatar billede Broholm Novice
07. april 2006 - 19:44 #10
Hvad med "SQL_Latin1_General_CP850_CI_AS" ? Det er et skud - jeg ved ikke hvad hvilken der passer bedst på Schweiz.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
07. april 2006 - 19:53 #11
Kommer XAL med en fejl hvis collation står på noget forkert?

Eller er det noget helt andet der er problemet?
Avatar billede Broholm Novice
07. april 2006 - 19:55 #12
Nej, den kommer ikke med en fejl som sådan. Det er bare hvordan den får posterne afleveret på SQL serveren
Avatar billede Broholm Novice
07. april 2006 - 19:56 #13
..._fra_ SQL serveren
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
07. april 2006 - 20:22 #14
Det er følgende fejl:  (Hentet fra C_TXTDAT.CH)

#689
>MSG_SQL_BAD_SORTORDER
.T
Falscher Sortierbefehl
.H
Schlagen Sie im Installations-Handbuch nach und korrigieren Sie den Fehler.
.P
Das System hat einen Sortierbefehl entdeckt, der nicht den Angaben
des Installations-Handbuches entspricht. Dieser Fehler k”nnte,
solange er nicht korrigiert ist, das Sortieren und andere allgemeine
Funktionen im System beeintr„chtigen.

Jeg ved ikke om du kender fejlnummeret :)
Avatar billede Broholm Novice
07. april 2006 - 20:25 #15
Ja, jeg kender godt fejlen. Jeg ved bare ikke hvilken collation Schweiz skal have
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
07. april 2006 - 21:00 #16
Jeg har startet profileren op og det er nok denne kommando der kontrollere collation

declare @P1 int
set @P1=2
exec sp_prepexec @P1 output, NULL, N'if ((''Z'' < char(215)) and (char(215) < char(247))) select 1 else select 0'
select @P1
Avatar billede hanbo Nybegynder
11. april 2006 - 11:22 #17
Jeg har lige arbejdet med en lignende opgave, hvor jeg havde et tilsvarende problem. Dette blev dog afhjulpet da jeg benyttede 3.55 kernen (3.5 SP4).

Jeg benyttede collation "German_PhoneBook_CI_AS".

Prøv evt. at slette "c_txtidx.*", og genstart XAL. Herefter dannes nye index-filer.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
11. april 2006 - 20:11 #18
Jeg har prøvet med forskellige collations men det virker ikke med 2.80 kernen.

Pt kører jeg med "SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS"

Jeg har flere gange prøvet at slette den fil du snakker om men det hjælper ikke.

Jeg har for 10 minutter siden kerneopdatert til en 3.55 kerne og det lader til at virke fint.

Kunden reparere ca. 700 mobiltelefoner om dagen og alt kører i deres XAL, så de vil godt lige være sikker på at SQL installationen kører OK.
Så vi kører lige lidt test endnu.

Tak for hjælpen...