Avatar billede mattias.dk Nybegynder
07. april 2006 - 13:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Max. width og height på MovieClip

Hello!

Har et mindre problem med nogle billeder som bliver importeret til et MovieClip via XML. De er alle forskellige størrelser, men jeg har kun et begrænset område i min Flash fil, hvor disse billeder skal vises. Hvordan får jeg Flash til at skalere billedet, men stadig så det beholder proportionerne?

Jeg har et område på 200x200 pixels og billedet skal så være så stort som muligt, uden at det gå udover proportionerne - kan det lade sig gøre?

På forhånd tak,
Mattias
Avatar billede mattias.dk Nybegynder
07. april 2006 - 18:18 #1
Giver gerne flere points, da jeg helst skal finde en løsning snarest

Har læst flere af de tråde om lignende emner i forummet, men det giver mig ikke det samme svar og noget som jeg endeligt kan bruge
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
10. april 2006 - 09:12 #2
Prøv med dette på dit mc, som billederne bliver hentet ind i.

onClipEvent(load) {
    maxWidth = 100;
    maxHeight = 100;
    scale_w = _width/maxWidth;
    scale_h = _height/maxHeight;
    if (scale_w > scale_h) {
        _width /= scale_w;
        _height /= scale_w;
    } else {
        _width /= scale_h;
        _height /= scale_h;
    }
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
10. april 2006 - 09:13 #3
du skal bare ændre på maxWidth og maxHeight til det der passer til din movie
Avatar billede mattias.dk Nybegynder
16. april 2006 - 22:36 #4
Virker perfekt - takker