Avatar billede mindplay Nybegynder
07. april 2006 - 13:42 Der er 2 kommentarer

JPG til SWF konvertering, allow smoothing?

Jeg loader nogen eksterne JPG filer med loadMovie() kommandoen - det virker fint, indtil jeg begynder at skalere eller rotere disse billeder med ActionScript, så bliver billederne frygtligt pixelerede.

Har søgt rundt på Google, og det ser ud til at være et almindeligt problem, som skyldes at når man loader en JPG, er "allow smoothing" som standard slået fra. Der findes ingen måde at slå smoothing til i ActionScript. Macromedia har sagt, at der kommer en ny property på MovieClip-classen i Flash 8.5, men det kan jeg ikke vente på, og det er i øvrigt et krav, at mit projekt kan afvikles på Flash player 6 og opefter.

Det eneste workaround jeg kan komme i tanker om, er at konvertere mine JPG til SWF filer på forhånd, således at smoothing er slået til på JPG billedet som ligger indeni SWF filen.

Fandt flg. script:

http://www.bronsonbeta.com/oldstuff/

Det virker fint, og konverterer JPG til SWF uden problemer. Desværre er der IKKE slået "allow smoothing" til på billedet indeni den SWF-fil, der kommer ud, så jeg er lige vidt.

Fandt et andet script:

https://sourceforge.net/projects/jpeg2swf/

Samme resultat, det sætter heller ikke "allow smoothing".

Har også forsøgt med "jpeg2swf" fra www.swftools.org - med endnu dårligere resultat, idet den ikke kan genbruge eksisterende JPG data, så kvaliteten bliver betydeligt dårligere.

Nogen forslag?

(Løsningen skal kunne afvikles på en Linux server, derfor kun open-source/cross-platform eller script-løsninger!)
Avatar billede mobius6 Juniormester
07. april 2006 - 15:39 #1
desværre ingen løsning på hånden, men kan da tilføje at F8 playeren har en helt ny smooting rutine så HVIS du finder en fornuftig løsning bliver den nok versions specifik anyways.
Avatar billede fredeboss Nybegynder
09. april 2006 - 23:46 #2
Hvis du ikke kan lave allow smoothing til i 6.0 er det fuldstændig ligegyldigt om man slår det til i en anden swf og loader den ind!!

Flash har sine minussider og det er blandtandet billedbehandling realtime! Men jeg er da glad for at hører at der bliver rettet op på den sag i 8.5 :)