Avatar billede 5floor Nybegynder
07. april 2006 - 11:23 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Knap der skal afvikle flere makroer

Hej.
Jeg har en knap i mit ene Sheet som skal gøre forskellige ting.
Jeg har tilknyttet denne makro til knappen:

Sub updateDS()
'update the s list
updateStaffing

'update dato
datoForOpdatering

End Sub

updatestaffing udfører ting i et andet sheet, end der hvor knappen er placeret.
Begge makroer bliver ikke kørt, er der nogen der ved hvorfor? Hvis jeg tilknytter knappen de enkelte Subs (fx. datoForOpdatering), så virker det fint.

Mvh
Mads
Avatar billede excelent Ekspert
07. april 2006 - 12:01 #1
du kan starte den anden makro med Call makronavn
Avatar billede 5floor Nybegynder
07. april 2006 - 13:15 #2
-->excelent.
Det giver det samme resultat; nemlig at det kun er updateStaffing der giver sit resultat men datoForOpdatering gør ikke (altså ligesom når koden ser ud som i mit oprindelige spørgsmål).

Mads
Avatar billede excelent Ekspert
07. april 2006 - 13:38 #3
jeg går ud fra du har 2 andre makroer, som hedder

updateStaffing
og
datoForOpdatering

disse makroer kan kaldes/køres med :

Call updateStaffing
og
Call datoForOpdatering
Avatar billede bak Seniormester
07. april 2006 - 13:54 #4
de to makroer, ligger de i et almindeligt modul og ikke i et sheet' modul og er de begge Public Sub ?
Avatar billede 5floor Nybegynder
07. april 2006 - 13:54 #5
Jeps, jeg har de 2 makroer, hvilke jeg kalder fra Sub updateDS().
Enten har jeg misforstået dig, eller også er det ikke den korrekte løsning, da nedenstående giver det samme forkerte resultat:

Sub updateDS()

updateStaffing
datoForOpdatering

End Sub

Sub updateDS()

Call updateStaffing
Call datoForOpdatering

End Sub

Det kan ikke skyldes, at de 2 makroer skal gøre ting i hvert deres sheet?
Mads
Avatar billede 5floor Nybegynder
07. april 2006 - 13:57 #6
-->Bak
De ligger i Module1 og er ikke Public Sub.
Jeg har lige ændret dem til Public Sub "navn", men det er med samme resultat; altså at det kun er den første makro, nemlg updateStaffing der viser sit resultat.
Avatar billede bak Seniormester
07. april 2006 - 14:17 #7
prøv at indsætte et breakpoint i datoforopdatering for at se om den overhovedet bliver kørt. Hvis den stopper der så step dig gennem resten af koden med F8 og se om den gør som du forventede og om værdierne er som forventet
Avatar billede 5floor Nybegynder
07. april 2006 - 14:26 #8
Så fandt jeg ud af fejlen.......det var en klassisk fejl 40 (PINLIGT....).
EN stavefejl kombineret med forkert valg af makro...

Undskyld at jeg har spildt Jeres tid!.
Læg svar og jeg skyder point afsted til Jer.
God weekend
Mads
Avatar billede excelent Ekspert
07. april 2006 - 16:07 #9
no problemo hovedsager er det virker :-)

det er vist en 50/50 deling eller hur ?
Avatar billede bak Seniormester
07. april 2006 - 18:54 #10
ok med mig
Avatar billede excelent Ekspert
07. april 2006 - 19:05 #11
ditto
Avatar billede 5floor Nybegynder
07. april 2006 - 22:11 #12
Tak for hjælpen.
God weekend.
Mads