Avatar billede fagpoler Novice
06. april 2006 - 14:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kopier som vist på skærm, og sæt ind som vist

Jeg ved at hvis man kopier en blok datoer i Excel, som er formateret dd (viser kun dage fx 15-02-95 vist som 15)& indsætter det i Notesblok. Og bagefter kopier det tilbage igen, et andet sted i Excel, står der 15 (Uden at det er en formaterer dato). ER DET MULIGT UDEN AT BRUGE NOTESBLOK.
Avatar billede toni01 Nybegynder
06. april 2006 - 14:45 #1
Med paste Special funktionen i Excel har man et hav af muligheder, mon ikke en af disse kan bruges, f.eks. values only.

vh toni
Avatar billede fagpoler Novice
06. april 2006 - 14:49 #2
Det kan man ikke, enten får talværdien (38763)
elle man får formateringen med.
Avatar billede fagpoler Novice
06. april 2006 - 14:58 #3
følgende er formateret datoer, hvis du kopier det ind i Excel er der ingen værdier bag.

M    2
T    3
O    4
T    5
F    6
L    7
S    8
M    9
T    10
O    11
T    12
Avatar billede jkrons Professor
06. april 2006 - 15:01 #4
Jeg tror ikke at det kan lade sig gøre. I Excel vil du altid kopiere den bagved liggende værdi, ikke det viste. ved at gå via notesblok, smider du den bagved liggende værdi væk.

Det kan nok lade sig gøre ved hjælp af en makro, hvis du er interesseret i det.
Avatar billede fagpoler Novice
06. april 2006 - 15:06 #5
Ja det er jeg
Avatar billede jkrons Professor
06. april 2006 - 15:19 #6
Kopier cellen med datoen opå almindelig vis, men brug denen makro til at sætte ind med. Dvs aktiver den relevante celle og afspil makroen - læg den evt. i en knap.:

Sub IndDat()
    ActiveSheet.Paste
    ActiveCell.Value = CInt(Day(ActiveCell.Value))
    Selection.ClearFormats
End Sub
Avatar billede fagpoler Novice
06. april 2006 - 15:24 #7
Det virker fint med en celle, er det muligt at få det til at virke med en blok celler?
Avatar billede jkrons Professor
06. april 2006 - 15:30 #8
Prøv med

Sub IndDat()
    ActiveSheet.Paste
    For Each c In Selection.Cells
        c.Value = CInt(Day(c.Value))
    Next c
    Selection.ClearFormats
End Sub
Avatar billede fagpoler Novice
06. april 2006 - 15:50 #9
Det virker fint ikons, hvis du smider et svar, får du dine point, tusind tak.
Avatar billede jkrons Professor
06. april 2006 - 15:59 #10
Velbekomme :-)