Avatar billede flashit Nybegynder
06. april 2006 - 13:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DATEDIFF problem inkl. timer

Hej E.

Jeg her denne del af en sql kode:
DATEDIFF(hh, dtCreated, GETDATE()) <= 168

Denne skulle gerne sige at jeg er ude efter poster som er nyere end 7 dage gamle.
Problemet er bare at jeg vil have det på klokkeslættet, og derfor benytter timer i stedet for dage.

Men det virker bare ikke som jeg havde håbet på.

Så hvordan gør jeg følgende:

Find alle poster som er nyere end dagsdato minus 168 timer.(altså en uge)
Her er mine datoformater hvis dette skulle betyde noget:

dtCreated = 30-01-2006 14:52:00
Avatar billede fennec Nybegynder
06. april 2006 - 13:27 #1
Prøv med:
dtCreated > dateadd(hh,-168,getdate())
Avatar billede fennec Nybegynder
06. april 2006 - 13:29 #2
dtCreated skal også være af datatypen "datetime" eller en af de andre datoformater. Det må IKKE være tekst.
Avatar billede flashit Nybegynder
06. april 2006 - 13:31 #3
Det giver samme resultat som DATEDIFF(hh, dtCreated, GETDATE()) <= 168

Kan det være noget med datatypen?
dtCreated  er af typen datetime(8)
Avatar billede flashit Nybegynder
06. april 2006 - 13:33 #4
Kan den godt sammenligne disse to dato'er

dtCreated = 30-01-2006 14:52:00
getdate  = Apr  6 2006  1:33PM

?
Avatar billede fennec Nybegynder
06. april 2006 - 13:50 #5
Det er lige meget.
Så længe dine datoer er gemt som en af dato-datatyperne burde det virke. Hvad du ser, er nemlig ikke det format som datoer er gemt i. De bliver nemlig gemt i et eller ander talformat (Float hvis jeg husker ret). Alle datoer bliver sammenlignet på deres float værdi, manuelle datoer bliver konverteret til tal værdien...

Virker det manuelle udtræk??
dtCreated > '20063103 13:50:00'
Avatar billede flashit Nybegynder
06. april 2006 - 18:45 #6
Tak for hjælpen.
Min kode var ok, det var den data jeg testede på derimod ikke :-(
Lægger du ikke lige et svar så er der points :-)
Avatar billede fennec Nybegynder
07. april 2006 - 08:38 #7
.o) <-- One Eyed Jack