Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
04. maj 2001 - 15:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Videresendelse af værdi fra radioboks

Hej

jeg har et script som henter nogle ting fra en tabel og viser dem med en radioknap ude til venstre. Nu skal jeg have sendt værdien videre til et andet php script. Problemet er at den ikke sender værdien af den valgte knap med, men værdien af den sidste knap fra den sidste række....

Her er et udsnit af mit script som viser tabellen med knapperne:

$check=\"0\";
while($myrow=MySQL_fetch_array($result))
{
$check++;
$navn=$myrow[\"navn\"];
$stjerner=$myrow[\"stjerner\"];
$dest_id=$myrow[\"dest_id\"];
$boligform=$myrow[\"boligform\"];
$id=$myrow[\"id\"];
echo \"<tr bgcolor=#DDDDDD><TD width=\\\"50\\\" align=center><input type=\\\"radio\\\"\";
if ($check == 1) {
    echo \" checked \";
    }
echo \"name=\\\"id3\\\" value=\\\"$id\\\" size=4 maxlength=4></TD><TD width=\\\"300\\\"><a href=# onclick=\\\"window.open(\'hotel$id.html\',\'_blank\',\'toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=yes,width=500,height=440\')\\\">$navn</a></TD><TD width=\\\"80\\\">$boligform</TD><TD width=\\\"80\\\">$stjerner</TD></TR>\";
}

dvs. at det er $id3 der _burde_ indeholde værdien...
men når jeg så echo\'er $id3 i næste script...viser den ALTID værdien fra sidste række i tabellen

Hjææææææælp :)

Mvh.
Jesper
Avatar billede bo.morville Nybegynder
04. maj 2001 - 16:16 #1
Det er fordi du ikke sender det til et array
hvis du angiver name=\\\"id3[]\\\"

kan du hente værdien via $id3[x] hvor x er den af dem du vil have.
Avatar billede ghanic Nybegynder
04. maj 2001 - 19:10 #2
Du behøver ikke at sende til et array. Det er korrekt at $id3 burde indeholde værdien af valgte.

Måske ligger fejlen andetsteds.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
04. maj 2001 - 21:14 #3
For at jeg kan bruge variablen i næste script er jeg af en eller anden grund nødt til at eksportere den v.hj.a. en html form, nærmere bestemt:

echo \"<input type=hidden name=\\\"id4\\\" value=\\\"$id3\\\">\";

Kan det være fordi at jeg starter med at definere variablens værdi, og så registrer scriptet ikke at den bliver tildelt en ny værdi...?
Avatar billede fl Nybegynder
04. maj 2001 - 22:51 #4
hvordan sender du det vidre til næste php script ?
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
04. maj 2001 - 22:57 #5
via en html form

Hele det script jeg viste udsnit af ligger i en html form, og når jeg så trykker submit...så burde den sende $id3 med, med den valgte værdi, og ikke den sidste værdi fra tabellen...
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
05. maj 2001 - 22:03 #6
Ghanis...hvor _kunne_ fejlen evt. lægge...?  jeg kan simpelthen ikke se det..... *S*
Avatar billede ghanic Nybegynder
05. maj 2001 - 22:26 #7
Vi prøver en generel debugging:

1. Ændre <form ... method=POST....> til <form ... method=GET....>

2. Udkommenter formelementer som du ikke bruger.

3. Tryk på din submitknap og bemærk URL\'en der loades. Den vil indeholde id3=noget.

4. Såfremt korrekt id3 vises i url er der fejl i det script der modtager form data. Ellers er der fejl i formen.

Når vi ved hvilket script fejlen ligger i, kan vi debugge videre.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
05. maj 2001 - 22:42 #8
Avatar billede ghanic Nybegynder
05. maj 2001 - 22:47 #9
Ja det er det. id3 har værdien 7. Det betyder at $id3=7 i dit modtager script. Er det korrekt?
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
06. maj 2001 - 01:46 #10
Woohoo!!!!!  Det virker!!!!

Det var et spørgsmål om at jonglere med variablerne...det viste sig at jeg overførte $id2, fra løkken, istedet for $id3 som den blev tildelt....der er bare så mange variabler at rode rundt med her, har 7 forskellige scripts hvor der
skal flyttes variabler rundt :)

Men tak for hjælpen alligevel!
Avatar billede ghanic Nybegynder
06. maj 2001 - 01:47 #11
Det var så lidt.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
22. oktober 2001 - 21:26 #12
Closed