Avatar billede marie14 Nybegynder
06. april 2006 - 10:10 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

Når billedfil ikke skal vises

Brugeren kan uploade en billedfil, når de opretter sig som brugere på min side, men hvordan kan man få vis info siden til at skrive, at der ikke er en billedfil i stedet for, at vise det lille røde kryds eller lign.?
Avatar billede gertp Nybegynder
06. april 2006 - 10:13 #1
du kan fx lave et "billede" med den tekst du vil have, og så vise det hvis brugeren ikke har uploadet et billede
Avatar billede marie14 Nybegynder
06. april 2006 - 10:25 #2
Her er mit script der viser billedet som et pop up vindue. Jeg har brug for et script der gør, at der skrives i pop up'en at der ikke er et billed, når der ikke er uploadet et billede.  <td><a href=""image/" & objRs("imageupload") & """ target=""popvindue"" onclick=""window.open(this.href, this.target, 'height=300,width=300,,top=300,left=400')"">Se foto</a></td>
Avatar billede gertp Nybegynder
06. april 2006 - 10:29 #3
lav et billede med teksten og gem det i mappen som fx ingen_billede.jpg, og indsæt nedenstående:
<td>
<% if objRs("imageupload") <>"" then %><a href=""image/" & objRs("imageupload") & " target=""popvindue"" onclick=""window.open(this.href, this.target, 'height=300,width=300,,top=300,left=400')"">Se foto</a>
<% else %>
><a href=""image/"ingen_billede.jpg" target=""popvindue"" onclick=""window.open(this.href, this.target, 'height=300,width=300,,top=300,left=400')"">Se foto</a>
</td>
Avatar billede gertp Nybegynder
06. april 2006 - 10:31 #4
" efter image/ skal vist væk
Avatar billede gertp Nybegynder
06. april 2006 - 10:33 #5
men der er vel ingen grund til at klikke på "se foto" hvis der ikke er noget billede, så du kan nøjes med:
td>
<% if objRs("imageupload") <>"" then %><a href=""image/" & objRs("imageupload") & " target=""popvindue"" onclick=""window.open(this.href, this.target, 'height=300,width=300,,top=300,left=400')"">Se foto</a>
<% end if %> </td>
Avatar billede marie14 Nybegynder
06. april 2006 - 11:11 #6
Jeg synes du har ret i, at den sidste løsning må være den bedste,
men jeg kan ikke få den til, at virke, der må være nogle fejl i koden?
Avatar billede gertp Nybegynder
06. april 2006 - 11:17 #7
prøv lige den her:
<td>
<% billede = objRs("imageupload")
if billede <>"" then %><a href="image/<%=billede%>" target="popvindue" onclick="window.open(this.href, this.target, 'height=300,width=300,,top=300,left=400')">Se foto</a>
<% end if %> </td>
Avatar billede marie14 Nybegynder
06. april 2006 - 11:29 #8
Nej, det virker stadig ikke som det skal.
Avatar billede gertp Nybegynder
06. april 2006 - 11:35 #9
fortæl lidt mere....
Avatar billede gertp Nybegynder
06. april 2006 - 11:36 #10
virkede det kode du startede med at vise?
Avatar billede marie14 Nybegynder
06. april 2006 - 11:58 #11
Ja, det virkede perfekt.
Hvad med f.eks demnne linje:
<% billede = objRs("imageupload")
skal den ikke snarere se sådan ud?:
<% billede = " & objRs("imageupload")
Avatar billede gertp Nybegynder
06. april 2006 - 12:25 #12
prøv det... men husk lige & "
Avatar billede marie14 Nybegynder
06. april 2006 - 12:27 #13
Hvor vil du have det skal stå?
Avatar billede gertp Nybegynder
06. april 2006 - 12:29 #14
<% billede = " & objRs("imageupload") & "
Avatar billede marie14 Nybegynder
06. april 2006 - 12:46 #15
Jeg kan stadig ikke få det til, at virke. Desværre.
Avatar billede gertp Nybegynder
06. april 2006 - 12:54 #16
får du en fejlmelding....
Avatar billede marie14 Nybegynder
06. april 2006 - 13:03 #17
Jeg får bl.a. denne fejlmelding:
Unterminated string constant
Avatar billede gertp Nybegynder
06. april 2006 - 13:05 #18
kan du ikke vise lidt mer af din kode
Avatar billede gertp Nybegynder
06. april 2006 - 13:20 #19
...eller kopiere fejlmeldingen herind
Avatar billede marie14 Nybegynder
06. april 2006 - 14:09 #20
Error 500:100 :

ASP Code 0
Number -2146827255
Source Userlist = Userlist & "<tr><td>" & objRs("ID") & "</td><td>" & objRs("Navn") & "</td><td>" & "<a href="mailto:" & objRs("Email") & "">" & objRs("Email") & "</a>" & "</TD><td>" & objRs("By") & "</td><td>" & objRs("Kategori") & "</td><td>" & objRs("Beskrivelse") & "</td><td>
File /xxx.asp
Line 38
Column 313
Description Unterminated string constant
ASP Description -
SQL Query -
Avatar billede gertp Nybegynder
06. april 2006 - 14:28 #21
er nødt til at se hvordan det hænger sammen med den stump kode vi roder med
Avatar billede marie14 Nybegynder
06. april 2006 - 14:30 #22
Den viser ikke den stump kode fordi, der er fejl i.
Avatar billede gertp Nybegynder
06. april 2006 - 14:32 #23
men du kan vel kopiere det ud af kildekoden så
Avatar billede marie14 Nybegynder
06. april 2006 - 14:47 #24
DEn ser ud som følger, når den virker:
do while not objRs.EOF
    Userlist = Userlist & "<tr><td>" & objRs("ID") & "</td><td>" & objRs("Navn") & "</td><td>" & "<a href='mailto:" & objRs("Email") & "'>" & objRs("Email") & "</a>"  & "</TD><td>" & objRs("By") & "</td><td>" & objRs("Kategori") & "</td><td>" & objRs("Beskrivelse") & "</td<td><a href=""image/" & objRs("imageupload") & """ target=""popvindue"" onclick=""window.open(this.href, this.target, 'height=300,width=300,,top=300,left=400')"">Se foto</a></td><td>" & objRs("OprettetDato") & "</td></tr>"

    objRs.movenext
loop
Userlist = Userlist & "</table>"
Avatar billede gertp Nybegynder
06. april 2006 - 14:50 #25
ok...så forstår jeg godt det ikke virker....kommer med en løsning om 5 min
Avatar billede gertp Nybegynder
06. april 2006 - 14:53 #26
Userlist = Userlist & "<tr><td>" & objRs("ID") & "</td><td>" & objRs("Navn") & "</td><td>" & "<a href='mailto:" & objRs("Email") & "'>" & objRs("Email") & "</a>"  & "</TD><td>" & objRs("By") & "</td><td>" & objRs("Kategori") & "</td><td>" & objRs("Beskrivelse")
if objRs("imageupload") <> "" then
Userlist = Userlist & "</td<td><a href=""image/" & objRs("imageupload") & " target=""popvindue"" onclick=""window.open(this.href, this.target, 'height=300,width=300,,top=300,left=400')"">Se foto</a></td><td>" & objRs("OprettetDato") & "</td></tr>"
Avatar billede gertp Nybegynder
06. april 2006 - 14:54 #27
og så lige:
end if
til sidst
Avatar billede gertp Nybegynder
06. april 2006 - 14:56 #28
det der står før "if objRs("imageupload") <> "" then"  ..skal stå på én linie, og det samme for det der står efter
Avatar billede gertp Nybegynder
06. april 2006 - 15:03 #29
ny version:
Userlist = Userlist & "<tr><td>" & objRs("ID") & "</td><td>" & objRs("Navn") & "</td><td>" & "<a href='mailto:" & objRs("Email") & "'>" & objRs("Email") & "</a>"  & "</TD><td>" & objRs("By") & "</td><td>" & objRs("Kategori") & "</td><td>" & objRs("Beskrivelse")
if objRs("imageupload") <> "" then
Userlist = Userlist & "</td<td><a href=""image/" & objRs("imageupload") & " target=""popvindue"" onclick=""window.open(this.href, this.target, 'height=300,width=300,,top=300,left=400')"">Se foto</a></td><td>" & objRs("OprettetDato") & "</td></tr>"
else
Userlist = Userlist & "</td><td>&nbsp;</td><td>" & objRs("OprettetDato") & "</td></tr>"
end if
Avatar billede marie14 Nybegynder
06. april 2006 - 15:11 #30
Jeg er ked af det men det virker ikke.
Der må også være noget galt med f.eks denne linje:
Userlist = Userlist & "</td<td>
Der mangler en > og det er usædvanligt at starte med </td>, det plejer, at være en afslutning.
Avatar billede gertp Nybegynder
06. april 2006 - 15:15 #31
ja...men i denne sammenhæng er det rigtigt, fordi du er ved at oprette strengen userlist...får du en fejlmelding?
Avatar billede gertp Nybegynder
06. april 2006 - 15:16 #32
jep...der mangler en > .... sæt den ind :-)
Avatar billede marie14 Nybegynder
06. april 2006 - 15:28 #33
Error 500:100 :

ASP Code 0
Number -2146827263
Source Userlist = Userlist & "<tr><td>" & objRs("ID") & "</td><td>" & objRs("Navn") & "</td><td>" & "<a href="mailto:" & objRs("Email") & "">" & objRs("Email") & "</a>" & "</TD><td>" & objRs("By") & "</td><td>" & objRs("Kategori") & "</td><td>" & objRs("Beskrivelse") & "</td>if objRs("imageupload") <> "" then
File /xxx.asp
Line 38
Column 319
Description Expected end of statement
ASP Description -
SQL Query -
Avatar billede gertp Nybegynder
06. april 2006 - 16:12 #34
har du brugt den seneste jeg postede kl 15:03?
Avatar billede marie14 Nybegynder
06. april 2006 - 16:20 #35
Ja, det har jeg.
Avatar billede gertp Nybegynder
06. april 2006 - 16:26 #36
fjern  & "</td>  fra: & "</td>if objRs("imageupload") <> "" then
...som du selv har tilføjet,og sørg for at:  if objRs("imageupload") <> "" then ...står på en linie for sig selv
end if skal også stå på en linie for sig
Avatar billede marie14 Nybegynder
06. april 2006 - 16:29 #37
Jeg kan delvist få det til, at virke. :-)
Men jeg er nød til, at gå nu håber du har tid senere eller i morgen?
Avatar billede gertp Nybegynder
06. april 2006 - 16:32 #38
ok
Avatar billede marie14 Nybegynder
07. april 2006 - 09:07 #39
Hej igen
Den laver godt nok et blankt felt, der hvor der ikke er uploadet et billede, men den laver i stedet ged i flere af de andre ting.
Den kan bl.a. ikke vise billederne mere og flere andre ting.
I det svar du postede kl 15:03 har du lavet en else på ("OprettetDato")....
Hvorfor?
Avatar billede gertp Nybegynder
07. april 2006 - 09:19 #40
fordi hvis der ikke er noget billede, skal den lave en tom celle og en celle med "oprettet dato"
Avatar billede gertp Nybegynder
07. april 2006 - 09:28 #41
prøv lige at smide kildekoden herind igen
Avatar billede marie14 Nybegynder
07. april 2006 - 10:07 #42
do while not objRs.EOF
    Userlist = Userlist & "<tr><td>" & objRs("ID") & "</td><td>" & objRs("Navn") & "</td><td>" & "<a href='mailto:" & objRs("Email") & "'>" & objRs("Email") & "</a>"  & "</TD><td>" & objRs("By") & "</td><td>" & objRs("Kategori") & "</td><td>" & objRs("Beskrivelse")
if objRs("imageupload") <> "" then
Userlist = Userlist & "</td<td><a href=""image/" & objRs("imageupload") & " target=""popvindue"" onclick=""window.open(this.href, this.target, 'height=300,width=300,,top=300,left=400')"">Se foto</a></td><td>" & objRs("OprettetDato") & "</td></tr>"
else
Userlist = Userlist & "</td><td>&nbsp;</td><td>" & objRs("OprettetDato") & "</td></tr>"
end if
    objRs.movenext
Avatar billede gertp Nybegynder
07. april 2006 - 10:23 #43
du mangler stadig at indsætte > i linie 6: </td>
Avatar billede marie14 Nybegynder
07. april 2006 - 10:28 #44
Ja, du har ret. :-)
Det hjalp kraftigt på selve tabellen, men den kan stadig ikke finde billedfilen.
Avatar billede marie14 Nybegynder
07. april 2006 - 10:40 #45
Det ser ud til, at problemet er løst! Der mangler "" før target.
Jeg tror det virker nu.
Tak for din hjælp. :-)
Bare kom med et svar så du får point.
Avatar billede gertp Nybegynder
07. april 2006 - 11:00 #46
dvsl